Inlägg från: Anonym (Man i par) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man i par)

Öppen relation

Anonym (Öppna upp) skrev 2025-09-20 21:22:46 följande:
    Öppen relation

Jag har en jättebra relation med min man. Vi har varit tillsammans i 20 år och har gemensamma barn och hem. Vi blev tillsammans väldigt unga. Jag är hans enda sexpartner. Jag hade provat några innan. vi har ett bra sexliv. Men efter 20 år  Är sexet bra men man får liksom inte pirret på det sättet som man får när man inte känner någon.

Jag har haft en längtan att prova öppna upp vårt förhållande. Inte för att skaffa älskare eller älskarinna. Utan mer att om chansen dyker upp för oss kunna ha sex med andra om tillfället råkar dyka upp. 

Hur tar man ens upp det här!? Jag menar ska vi leva 40-50 år till utan att ens prova ha sex med någon annan. Det känns trist. Jag vill både ha kakan och äta den. Är trygg i min relation och känner mig inte hotad. 

Ni som lever öppet - hur frågade du? eller han!

Vi lever inte så och kommer nog inte göra det heller, inte att vi båda har sex utanför förhållandet då min sambo inte vill att jag ska vara med någon annan och att jag heller inte har något behov. Vi har pratat en del och för oss är det nog mer hon som kommer ha sex med någon annan om eller när det händer. Vi tänker oss henne med någon alternativt en trekant med en man så jag är med på ett hörn. Min igångsättning är att hon har sex, inte att jag ska ha det hennes igångsättning är att göra mig nöjd - lite så.

Jag antar att ni är sena 30 års åldern (38-45 år) för det verkar vara så dessa tankar kommer upp. 🙂

Jag har sagt att om tillfället dyker upp så har hon tillåtelse att gå hela vägen med enda kravet att hon berättar innan eller direkt efteråt. Håller hon det hemligt så är hon otrogen i mina ögon. 

Ta tjuren vid hornen och ta upp det med din partner, ni verkar trygga med varandra så därav finns väl inga skäl till att inte göra det tänker jag. 

• Anonym (Man i par)
    Anonym (Öppna upp) skrev 2025-09-24 19:31:44 följande:

Efter samtalet har vi inte pratat om det mer än. Låter det landa lite att vi både kände att det var okej. Vi pratade lite förhållningssätt och basic ?skydda sig, sov inte borta, meddela eller inte osv?? Men nu låter jag det vila lite. Ingen av oss har tänkt att vi nu måste hoppa osämja med någon annan. Men känslan nu är så fin. Att vi tagit relationen ett steg längre. Med mer tillit och förståelse.

Låter som ni haft ett bra snack och att ni kommit långt om ni pratat förhållningsregler mm. Tycker också det låter bra att låta det marinera lite, för er båda.
Svar på tråden Öppen relation