• RainbowFamilyDreams

Inga gravsymtom trots starkt plus?

Hej! Jag har precis plussat på FET, är på ruvardag 13.

Jag har endast molande värkar som under veckan intensifierats genom "kraftiga kramper" liknande mensvärkar, för att senare bli lättare molande värkar igen. Senaste tre ruvardagarna har värken varit något lugnare men närvarande konstant, mer molande lätt mensvärk typ. Jag har sovit kasst under veckan pga värkarna. Men jag har inga andra gravsymtom typ illamående, ömma bröst eller metallsmak/konstiga lukter?

Nästan överallt här i forumen ser man folk som får graviditetssymtom väldigt tidigt? Vad är era erfarenheter? Någon som har känt mindre i början? Vet att det är tidigt ännu. 

Digitalt clearblue har gått från 1-2 till 2-3 så hcg har ju stigit på något sätt iallafall.

Har ett tidigt MF i bagaget sedan innan så är lite nojjig. Tacksam för input :)

• Svar på tråden Inga gravsymtom trots starkt plus?
  • Daphodil

Mina ultratidiga symtom var mensvärk som du, och vid andra graviditeten absolut inga symtom alls. Båda gick bra! Grattis!!

• Anonym (Helt normalt)

Finns ju de som har knappt några symtom alls utan enda misstanken om graviditet är att mensen uteblir. Värk i magen kan ju betyda att livmodern växer. Så länge hög fortsätter stiga och fostret utvecklas så är allt som det ska oavsett symtom eller inte. 

• Sovsecken

Du måste tänka på att majoriteten av alla gravida inte är aktiva på forum och en ännu mindre del faktiskt skriver något. Jag skulle säga att när jag pratar med folk som varit/är gravida så har ändå ganska många få och väldigt svaga symptom. Allra helst de första 2-3 veckorna efter plusset. Så försök slappna av och njut av att du är gravid.

• Anonym (Maja)

Haft väldigt få gravidsymptom under båda mina graviditeter.
    Initialt har jag känt att "något" är annorlunda.
    Med första så försvann sedan denna känsla och jag kände inte så mycket mer förrän runt vecka 9-10 då bysten började svälla
    Med andra barnet var det en konstig smak i munnen som gjorde att jag ens misstänkte att jag var gravid eftersom jag läst om det och mycket riktigt. 
    Illamående har jag inte haft som gravid.

• Anonym (Yy)

Mina lyckade graviditeter har jag haft inprincip noll symptom. Lite trötthet som kom npgra veckor efter plus och sen en växande mage 🤗

• Sollan907

Jag fick inga graviditetssymptom fören vecka 12! Och då var dom väldigt sparsamma 😊 

Svar på tråden Inga gravsymtom trots starkt plus?