Anonym (Dum kompis) skrev 2025-09-22 12:52:17 följande:
Min kompis var ett ovanligt korkat barn. När har var runt 6 år och blev kissnödig på det kommunala badhuset sade hans mamma "äsch, kissa bara i vattnet, det gör alla andra".
När hon strax efter vände sig om stod han vid bassängkanten med badbyxorna nere vid knäna och strålen riktad ned i bassängen.
Han blev långt senare ordförande i en lokala simklubben men det är en annan historia.
I det här fallet var väl det mamman som var den korkade, om något...
Om jag nu får vara lite nördig kan jag berätta att lymfsystemet går igång när vi befinner oss i vatten och därför kan man bli jättekissnödig när man badar. Speciellt om det är kallt i vattnet då kärlen drar ihop sig och blåsan vill tömmas. Att man blir kissnödig av skvalpande eller porlande läten gör inte saken bättre.
Om man nu nödväntigtvis ska kissa i vatten är det faktiskt bättre att kissa i en pool med klor i, än i havet eller en sjö, där det finns risk för algblomning. Trevligt? Nej, men det är tyvärr svårt att hindra småbarn, bebisar eller inkontinenta från att kissa när de befinner sig i vatten, och simblöjor håller bara bajs. Kloret finns i vattnet för att döda bakterier från kroppen och kiss brukar faktiskt inte vara den största boven i dramat. Däremot kan det stinka som en blanding av klorin och något surt från pooler som det finns mycket kiss i, så det är en sak att tänka på om man tycker badvattnet luktar illa.
Om man gillar att bada i sitt eget kiss är nog badkaret det bästa ändå, då slipper man utsätta någon som inte gett samtycke till golden shower/bath för kissbad.