• Anonym (Blåsa)

Kissa i badvattnet

Är bara Jag som gillar mycket att kissa i badvattnet. Jag brukar alltid passa på att tömma blåsan medans jag badar och ibland håller jag mig medvetet innan jag ska bada bara för att kissa i vattnet. Det känns bara så skönt att göra det och hur det blir varmt runt mig när jag gjort det. Brukar göra det oavsett var jag badar och jag gillar tanken på att andra människor är omkring utan att veta att jag gjort det men ibland är det skönt att göra det helt ensam

• Svar på tråden Kissa i badvattnet
  • Anonym (Hej)

Jag brukar kissa i smyg när jag badar med min flickvän, men jag säger ju såklart ingenting.

• Anonym (Blåsa)
    Anonym (Hej) skrev 2025-09-21 19:16:51 följande:

Jag brukar kissa i smyg när jag badar med min flickvän, men jag säger ju såklart ingenting.

Nej det behöver inte andra få reda på
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Blåsa) skrev 2025-09-21 21:27:27 följande:
    Nej det behöver inte andra få reda på
    Jag badade med syrran när jag var liten, jag kanske var 5 år och syrran 7. Då råkade jag bajsa på mig så det flöt runt små kluttar runt syrran så hon började gråta.
  • Anonym (Vatten)

Vattenrörelser och ljud av vatten är retande för kissblåsan. Kanske därför du känner dig kissnödig vid bad? Nu har du dessutom gjort det till en tradition som kroppen är förberedd för.

Badar du kallt om vattnet blir varmt runtomkring? I mitt badvatten skulle jag inte känna någon kisstemperatur, bad och duschvatten bör vara minst 37 grader annars är det ju kallt!

• Anonym (Dum kompis)

Min kompis var ett ovanligt korkat barn. När har var runt 6 år och blev kissnödig på det kommunala badhuset sade hans mamma "äsch, kissa bara i vattnet, det gör alla andra". 
    När hon strax efter vände sig om stod han vid bassängkanten med badbyxorna nere vid knäna och strålen riktad ned i bassängen. 

Han blev långt senare ordförande i en lokala simklubben men det är en annan historia. 

• Anonym (Ssk)
    Anonym (Dum kompis) skrev 2025-09-22 12:52:17 följande:

Min kompis var ett ovanligt korkat barn. När har var runt 6 år och blev kissnödig på det kommunala badhuset sade hans mamma "äsch, kissa bara i vattnet, det gör alla andra". 
    När hon strax efter vände sig om stod han vid bassängkanten med badbyxorna nere vid knäna och strålen riktad ned i bassängen. 

Han blev långt senare ordförande i en lokala simklubben men det är en annan historia. 

I det här fallet var väl det mamman som var den korkade, om något...

Om jag nu får vara lite nördig kan jag berätta att lymfsystemet går igång när vi befinner oss i vatten och därför kan man bli jättekissnödig när man badar. Speciellt om det är kallt i vattnet då kärlen drar ihop sig och blåsan vill tömmas. Att man blir kissnödig av skvalpande eller porlande läten gör inte saken bättre.

Om man nu nödväntigtvis ska kissa i vatten är det faktiskt bättre att kissa i en pool med klor i, än i havet eller en sjö, där det finns risk för algblomning. Trevligt? Nej, men det är tyvärr svårt att hindra småbarn, bebisar eller inkontinenta från att kissa när de befinner sig i vatten, och simblöjor håller bara bajs. Kloret finns i vattnet för att döda bakterier från kroppen och kiss brukar faktiskt inte vara den största boven i dramat. Däremot kan det stinka som en blanding av klorin och något surt från pooler som det finns mycket kiss i, så det är en sak att tänka på om man tycker badvattnet luktar illa. 

Om man gillar att bada i sitt eget kiss är nog badkaret det bästa ändå, då slipper man utsätta någon som inte gett samtycke till golden shower/bath för kissbad.
  • Anonym (Blåsa)
    Anonym (Vatten) skrev 2025-09-22 12:41:37 följande:

Vattenrörelser och ljud av vatten är retande för kissblåsan. Kanske därför du känner dig kissnödig vid bad? Nu har du dessutom gjort det till en tradition som kroppen är förberedd för.

Badar du kallt om vattnet blir varmt runtomkring? I mitt badvatten skulle jag inte känna någon kisstemperatur, bad och duschvatten bör vara minst 37 grader annars är det ju kallt!

Ja jag badar mest på sommaren och då är vattnet max typ 25 grader vilket gör att man känner skillnaden. däremot om jag badar i någon varm pool känns det bara att man kissar
Svar på tråden Kissa i badvattnet