Inlägg från: Anonym (Tokigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tokigt)

Kortare män

Anonym (Deflesta) skrev 2025-09-22 10:39:06 följande:
    Inte heller ovanligt att korta män slår sina kvinnor, för att de känner sig fysiskt underlägsna och har mindervärdeskomplex. En vän till mig var tillsammans med en kort och aggressiv man och hon sa: "Aldrig mer korta män".
    Och jag var tillsammans med en polsk man som var aggressiv och en svenskfödd man med föräldrar från Turkiet.
    Aldrig mer polska män eller svenska män med turkiska föräldrar!

Tycker du att det låter vettigt att dra alla över en kam sådär?
  • Anonym (Tokigt)

Jag är 172 och de flesta jag varit tillsammans med har varit jämnlånga plus eller minus några cm. Det är det bästa precis som ts skriver. Ingen får ont i nacken om man står och pratar, umgås, hånglar. Ögonkontakt är enkelt i vardagen.
    Den längsta var 182 men han var å andra sidan en spinkig tonåring då, så per kubik var han mindre än flera av 170-männen.

• Anonym (Tokigt)
    Anonym (Deflesta) skrev 2025-09-22 14:53:46 följande:
    Finns t.o.m. vissa undersökningar som visat att korta män ofta är mer aggressiva och självhävdande för att de måste "kompensera" för sin korthet genom att hävda sig på olika sätt. Många gör det genom att vara kaxiga och aggressiva, och det finns många kvinnor som varit ihop med sådana män och kan bekräfta det.

Långa män har sin längd och har oftast inte behov av att hävda sig på samma sätt.
    Eh, nej! Däremot brukar man säga om korta män som också råkar vara aggressiva att den jäveln har väl mindrevärdeskomplex. Precis som man säger om män med stora bilar, överdrivet dyra bilar osv. 
    Men seriösa undersökningar som pekar på fakta? Nej.
Svar på tråden Kortare män