Anonym (F) skrev 2025-09-25 12:29:02 följande:
Ändå skrämmande att folk här verkar tro att det är en diagnos som sätts utifrån nipt. Flera var snabba att typ "beklaga" till mig som om jag fått en diagnos på mitt barn att det är sjukt. Var försiktiga hur ni uttrycker er.
Försr och främst: Ååååååååååhhh så härligt att det var falsklarm!!! Underbart!!! ❤️🥳🙏
Sen: du har helt rätt i att man verkligen måste tänka på hur man formulerar sig i ett sånt här läge, eftersom mottagaren (i det här fallet du) är i ett så otroligt skört tillstånd och väldigt lätt tolkar in saker som faktiskt inte sägs, om man inte är väldigt tydlig. Med detta sagt kan jag inte se att någon enda har svarat på det sätt du säger - ingen har beklagat diagnosen och ingen har öht sagt nåt om att fatta beslut om abort baserat på nipt. Det enda folk har sagt är att nipt är betydligt tillförlitligare än kub - vilket det ju är - samt att det är bra att fundera i god tid på jur man vill gå vidare
ifall det värsta skulle visa sig vara fallet. Samtidigt förstår jag helt din reaktion - den är fullt naturlig, om än inte helt objektivt faktagrundad. Jag vill bara att du sk se att det folk skrivit har varit både korrekt och välment. ❤️