• Anonym

Vill inte kyssas längre

Anonym (Ledsen) skrev 2025-10-05 09:38:46 följande:
    Det är verkligen första gången jag känner på det här viset och tänkte att det skulle bli bättre när han sa vad det var. Men även där är det märkligt. Han har aldrig någonsin antagit att jag ska fatta vad som är fel, hans ståndpunkt t har som min varit att människor int eär tankeläsare och därför måste man berätta. 

Men något är på riktigt fel nu. 
    Inte alls samma situation men ändå, jag var inte gravid och vi hade inga gemensamma barn. Levde ihop sedan 13 år med min halvvuxna son boende hos oss.

Från att ha varit väldigt kärleksfull och generös, hjälpsam på alla vis. God allt igenom så förändrades han bit för bit.

Han började köpa nya kläder, som han sällan gjorde innan. Började träna, i smyg mer eller mindre.
    Slutade vara "han" helt enkelt.

En dag låg hans mobil med skärmen uppåt på köksbordet, den lyste upp när jag satt där. 
    Då fick jag svaret.
    Han hade en relation med en kollega som inte bara var gift utan också väldigt svartsjuk på mig. Det kom det ena meddelandet efter det andra och där satt jag och läste.
    Har aldrig snokat, hade inte lösen till hans mobil. Hade aldrig ens tanken på att snoka.

Nåväl, sanningen kom iaf fram och ett par månader senare lämnade jag vårt gemensamma hem för en nystart i ett nytt.
    Ett år senare fick de en gemensam unge, så hur länge det pågått vete gudarna.

Jag var iofs inte ledsen över uppbrottet, snarare tvärtom. Kärleken från min sida var död sedan länge och jag hade planer på att dra oavsett.
  • Anonym
    Anonym (XXX) skrev 2025-10-06 05:36:11 följande:
    Ligger nog något i din misstanke skulle jag tro.
    Ja, beteendet är inte helt olikt.
    Mitt ex blev frånvarande på¨ett sätt jag aldrig under alla år tidigare varit med om
    Han blev väldigt disträ.
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-10-06 06:45:24 följande:
    Tankarna har ju naturligtvis gått åt det hållet och det vore inte helt omöjllgt heller. Behöver ju inte vara full fysisk affär utan en betuttning som gjort vaedagen mysig
    Dock är han likadan med utseendet, träning och annat sedan innan. Upplever ingen ökad telefontrafik etc. Men vissa har ju hela relationen på jobbet. Så kanske hänt något där då. 
    Min man har aldrig smugit med telefonen och har ingen kod till den heller, har dock aldrig ens tänkt tanken att snoka. Vet inte ens om jag skulle våga, skulle vara för rädd för att bli upptäkt. 

Jag hoppas att jag har fel men det känns som att jag nog, dessvärre, inte har det.

"Glöm" datorn framme med tråden läsbar väl?
Svar på tråden Vill inte kyssas längre