Vill inte kyssas längre
Men oavsett vad både du och jag tycker om den saken så vet vi att verkligheten ofta eller alltid ser annorlunda ut.
Du har rätt.
Men i verkligheten är det är sällan eller ens aldrig så enkelt som du väljer att avfärda saken.
Jag håller med dig om att man kan välja att se på resten så som du beskriver.
Dock håller jag inte med om att det går bortförklara och bara avfärda med att det skulle vara psykiskt elakt. Jag är ganska övertygad att det kan finnas något annat än elakhet som den bakomliggande orsaken.
Den intressanta frågeställningen för dig borde väl mer vara vilket resultat du vill ha, sett ur ditt eget perspektiv?
Vill du ha ett annat resultat?
Om du kan konstatare att allt är hans fel, att du har gjort rätt, har du då, i och med detta, uppnått det resultat du önskar dig?
Nej, självfallet inte.
Utfallet har inte ändrats överhuvudtaget.
Vill du verkligen uppnå ett annat resultat?
Hur ska du då se på saken, hur ska du då agera för att uppnå det resultat du önskar dig?
För uppenbarligen hjälper det dig inte, du uppnår inte det resultat du önskar, genom att bara konstatera, förklara och fastställa att det är hans fel medan du har rätt och du har gjort rätt.
Om både du och jag har konstaterat att du har rätt,
räcker det för dig? Har du då uppnått det resultat du önskar?
Eller önskar du dig, för din egen skull, ett annat resultat?
Hur och vad gör du i så fall för att uppnå ett annat resultat?
Komma krypande på all 4 och be om ursäkt för vad som än har hänt? Köpa presenter och be om ursäkt och igen fråga vad som är fel? Ordna en dejt night och hoppas att ens partner ska bli så glad att hen tar upp problemet självmant?
Fortfarande handlar det inte vem som har rätt och vem som har fel i förhållandet. Har inte ens nämnt det själv, det äe du som tagit upp det.