Konstgjord attraktion?
Vore inte det bra om man kunde styra vad för sexuell läggning man ska ha och vad man ska ev attraheras av?
Vore inte det bra om man kunde styra vad för sexuell läggning man ska ha och vad man ska ev attraheras av?
Vaddå? Genom att ta ett piller eller nåt?
Ja, kanske det. På samma sätt kan jag önska att det fanns nåt piller (ofarligt sådant) som höjde sexlusten. Men men..
Ja, kanske det. På samma sätt kan jag önska att det fanns nåt piller (ofarligt sådant) som höjde sexlusten. Men men..
Det går alldeles utmärkt att programmera om sig själv till att attraheras av helt andra saker då attraktion också styrs av psykologiska mönster. Vi vet ju tex att vissa människor attraheras av högst olämpliga egenskaper , tex att tråna efter typiska players eller notoriskt otrogna eller emotionellt otillgängliga etc och som efter en del jobb med sig själva istället kan attraheras av sunda människor med sunda egenskaper. Och ja det gäller i mångt och mycket även utseendet.
Absolut inte, man märker att män framför allt prioriterar sex och att det är viktigare för dom. Med hur ni resonerar i trådar och annat. Och att det är mindre viktigt för er det där med attraktion och känslor. Kvinnor väljer med större omsorg.
Konstgjord attraktion existerar inte, det du talar om handlar om att höja sexlusten. Men det kommer inte automatiskt innebära att du kommer attraheras av saker du inte tidigare gjort. Din hjärna styr detta fortfarande.
Jag är frivilligt singel, och bor ensamhushåll. Det har jag gjort i ganska många år nu +7 någonting. Och jag stormtrivs med det. För det första mår jag bättre psykiskt av att inte vara i relation. Jag har trauma bakom mig. Som säkerligen spelat in detta också. Frivillig ensamhet är ofarlig. Jag tror kvinnor är dom som klarar av och kan må lika bra utan relation som med. Män hanterar inte ensamhet på samma sätt. Och det är också dom som begår självmord och mår sämre psykiskt än kvinnor. Däremot är nog ofrivillig ensamhet lika skadlig för båda könen, även om jag tror att det är fler kvinnor än män som lever frivilligt ensamma och som singlar.
Kvinnor har dessutom mer att förlora på att vara i en relation, om man tittar på utbrändhet och hur mycket en del kvinnor får göra i hemmet osv. Varför skulle jag ens vilja/längta efter något som fått mig att må dåligt. Och sakna dåligt sex? När jag nu mår betydligt bättre på egen hand. Det är inte logiskt.
Det går alldeles utmärkt att programmera om sig själv till att attraheras av helt andra saker då attraktion också styrs av psykologiska mönster. Vi vet ju tex att vissa människor attraheras av högst olämpliga egenskaper , tex att tråna efter typiska players eller notoriskt otrogna eller emotionellt otillgängliga etc och som efter en del jobb med sig själva istället kan attraheras av sunda människor med sunda egenskaper. Och ja det gäller i mångt och mycket även utseendet.