Inlägg från: Anonym (K) |Visa alla inlägg
  • Anonym (K)

skav på blygdläpp och en gyn som inte förstår

Vad jag förstår bekostar inte offentlig sjukvård denna typ av intimkirurgi. Det har nog inte med ålder att göra. Vissa har fått det gjort ändå, beroende på vem man frågat och när.
    Jag fick det gjort via regionen men det gjordes i kombination med att ta bort en knöl i slidan och kirurgen förminskade en blygdläpp när jag ändå var sövd. Det var väldigt skönt att få bort den och jag förstår ditt problem till fullo.

Hade jag inte fått hjälp just då hade jag gjort det på privatklinik. Då kostade det 10-15.000kr. Klart man kan diskutera om offentlig vård ska utföra dessa operationer då det kan ställa till rejäla problem. 

• Anonym (K)

Tillägg: Gå till en annan vårdgivare, du kan få ett helt annat svar där.

• Anonym (K)
    Ezmeraldah skrev 2025-10-21 10:24:14 följande:
    Eller välja jeans av lösare modell. 
    Du låter som du bagatelliserar problemet. Jag fick min opererad av regionen för de skulle göra en annan operation. Annars hade jag bekostat det själv privat. Det handlar inte bara "sätta på sig en skyddande binda eller lösa kläder". Jag höll på med ridning och landsvägscykel, det var ett evigt korrigerande av blygdläpparna och hamnade de snett skavde det jättemycket. En riktig befrielse när det blev fixat.
Svar på tråden skav på blygdläpp och en gyn som inte förstår