Inlägg från: gobbgobb87 |Visa alla inlägg
  • gobbgobb87

Brukar ni fråga eran partner om intimt innehåll?

Aldrig frågat, aldrig fått frågan. Känner jag min fru rätt skulle hon aldrig ställa upp på dylikt ? och jag förstår henne.

Jag personligen litar inte tillräckligt mycket på någons aktsamhet för att inte tala om tekniska säkerhet, för att själv våga förekomma naken i någons enhet. Bara alla de gånger barnen "bara ska kolla en grej" eller "fixa en sak" och lånar någon av våra telefoner om de förlagt eller laddar sin egen. Visst, man kan ha låsta album etc. Men det känns som mer krångel än det är värt. Dessutom ska man då förklara varför man har det. Barn, särskilt lite äldre, är inte dumma. Plus att telefoner kapas, tappas bort och stjäls. 

För övrigt talar jag av erfarenhet. I några få fall har man stött på de skrupelfria grabbarna som stolt visar upp nakenbilderna på tjejen. Absolut utan hennes vetskap, även om det brukar komma fram senare när snacket gått. Kul för henne, not.

I flera andra fall, eftersom jag ofta ombeds hjälpa folk med deras datorer och telefoner när det strular ? både privat och i jobbet, har jag motvilligt scrollat förbi både det ena och det andra av högst privat art ? som ligger öppet i helt vanliga mappar! Att se vilken porrsmak folk har är ganska olustigt, att se deras partners utvikta är ännu olustigare.

Gemene person är helt enkelt för naiv och slarvig med sina enheter för att sådant ska vara en bra idé. Om man nu inte gärna vill visa upp sig för andra och i värsta fall spridas på nätet. På högstadiet och gymnasiet förekom ett par sådana fall som hämnd när tjejerna gjort slut. En tjej som visat alla vinklar och vrår för exet spreds hej vilt på ett lokalt LAN. Det var jävligt vidrigt ... 

Svar på tråden Brukar ni fråga eran partner om intimt innehåll?