Är min kollega intresserad eller har jag inbillat mig allting?
Ber om ursäkt i förväg för lång text, haha.
Så, jag gillar en kille som även råkar vara min kollega. Vi träffades på arbetsplatsen för typ ett halvår sedan, när han började där. Sedan dess tycker jag att vårt band har blivit starkare allteftersom. Vi båda är singlar och vi är ungefär i samma ålder. Tidigare i år hade jag ihop det med en annan kille, som det blev strul med, vilket min kollega vet om eftersom vi har pratat mycket om det och han har lyssnat. Han vet nu att det är över.
Vi kan typ prata om allt möjligt, vilket vi också har gjort. Han har berättat att han tidigare hade en sambo och att han träffade henne på sin förra arbetsplats.
Vi har inte alltid samma arbetstider, men när vi har det så pratar vi oftast ganska mycket. Vi hittar tillfällen att prata. Vi brukar sitta ner någonstans och prata lite för länge ibland (alltså, längre än vad pausen kanske tillåter). Ibland har vi suttit upp mot en timma bara vi två, och pratat. Igår satte jag mig i lunchrummet när ingen annan var där, då jag tog en liten paus, och han kom dit två gånger och pratade med mig. Han och jag brukar i alla fall sitta bara vi två och prata, så fort vi får chansen. Ibland känns det som att vi båda går till ett speciellt ställe och sätter oss där, för att vi typ vet att den andra förmodligen också kommer att komma dit.
Vi ler mycket mot varandra (han är dock en person som ler mycket i allmänhet), och vi har mycket ögonkontakt. Våra blickar möts ofta, även när det finns andra runt i kring, och så ler vi mot varandra då.
I somras så la jag till honom på Snapchat, efter att ha frågat honom. Då var jag dock inte intresserad på samma sätt som nu, då den struliga killen fortfarande fanns med i bilden under den tidpunkten.
Tiden gick och vi började komma varandra allt närmare under förra månaden. Vi började prata under längre och längre stunder, och han skulle vara på semester i tre veckor så när vi kom hem efter jobbet (hans sista arbetsdag innan semestern) så snapade han mig. Vi hade då kontakt på Snapchat i tre veckor under hans semester. Mycket kontakt. Han frågade till exempel om jag hade någon på gång och jag sa nej. Vi fortsatte ha kontakt på Snapchat i tre veckor, men sedan blev han plötsligt lite seg på att svara (dagen innan han var tillbaka på jobbet) så då slutade jag svara helt, eftersom han tog lång tid på sig. Jag tänkte då att han hade backat, så då gjorde jag också det. Sedan dess har vi inte haft någon mer kontakt utanför jobbet. Detta på snapchat var för typ tre veckor sedan.
De första dagarna efter hans semester så pratade vi inget på jobbet. Vet inte varför. Sedan började han plötsligt prata med mig, och då blev det att vi började ha längre och längre samtal och sedan dess har det fortsatt så. Någon dag under förra veckan så satt vi i en timma och bara pratade, och han frågade om jag kunde knäcka hans rygg, vilket jag försökte göra. Sedan bad jag honom knäcka min rygg och han lyfte upp mig. Det var bara vi två där. Jag vet inte, men det kändes typ så intimt? Kan också tillägga att vi småretas mycket med varandra.
En annan manlig kollega (som är
vän med han jag gillar) hade sagt att jag absolut inte bör träffa någon yngre kille, vilket jag sa till han jag gillar (i något sammanhang, när vi pratade om sånt), och han jag gillar sa då -Vad vet han om det? Borde du träffa någon äldre, vadå, som han eller?- det kändes nästan som att han försökte försvara sig för att han själv är yngre än mig.
Samma dag som ryggknäckningarna så tog jag en liten risk och gav honom en slängkyss, när vi skiljdes åt för dagen. Han log tillbaka. Han är alltid väldigt snabb med att titta på mina stories på Snapchat, alltså det jag lägger ut.
Om ett tag så blir det aw med jobbet och bowling, och jag antar att han kommer vara med då, då han har pratat en del om det.
Men, är han intresserad? Eller har jag lyckats få allt om bakfoten? Jag vet att ingen här kan veta säkert, men vad tror ni? Min magkänsla har alltid varit att han är intresserad, men försiktig.
Jag vill inte att allt ska stanna på den här nivån mellan oss, men samtidigt som jag vill att något ska hända så vill jag inte heller trycka på för mycket. Vill också se vad han gör.
Har aldrig varit i den här situationen med en kollega förut, så jag vet inte riktigt hur man ska göra.