Sambon har skulder hos KF hur resonerar ni?
Vi skulle ansöka om renoveringslån i somras, då uppdagas att min sambo har flera inkassokrav och en skuld hos KF på 2000 kr. Han hade inte kollat Kivra alls och fler företag ansluter till Kivra. Vi fick vårt lånelöfte eftersom banken tyckte det var slarv mer än oförmåga att betala. Han har ett fast jobb men var arbetslös förra året. Har haft ett servicekonto dit lönen från lönekontot förs över automatiskt och autogiro dras därifrån men uppenbarligen fanns det inte så mycket pengar och betalningar (som inte var månadsvis typ avgift för sotare och sånt) glömdes bort. Jag är själv sjukt noga med ekonomi. Vi har inga kreditkort eller andra lån förutom huslånet. Nu har der trillat in en ny KF räkning på 2000 kr och bilen var oförsäkrad vilket kostade multum från trafikförsäkring föreningen. 
Vi har ett gemensamt huskonto där banken drar varje månad och ett matkonto. När senaste KF räkningen trillade in kände jag att det blev lite droppen. Det var en faktura han fått en betalningsanmärkning för och han trodde den var betald men inte det. Jag funderar på att separera för jag kan inte vara tillsammans med någon som gång på gång slarvar med att betala räkningar. Vi har dock barn tillsammans. Hur tusan hade ni tänkt?