Inlägg från: Anonym (Vad elaka ni är!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vad elaka ni är!)

Sambon har skulder hos KF hur resonerar ni?

Om han var arbetslös förra året så är det väl inte konstigt att han har hamnat efter med ekonomin? Det är inte så enkelt att be om hjälp som ni får det att låta som.. De gör inte utmätning på ägodelar när de kan ta ifrån lönen. 

Hjälp honom istället, hur hade ni känt i hans situation? 

Nej juste, ni är perfekta och felfria förlåt ! 

Anonym (Frustrerad) skrev 2025-09-25 23:03:03 följande:
    Japp vi har delat Kivra eller han har delat sitt med mig så jag håller stenkoll där numera. 
    Vi har pckså suttit tillsammans och gått igenom avtal om diverse försäkringar och annat (typ vilket bolag har du egentligen har du If eller Folksam på din bilförsäkring?) Han bytte nämligen försäkringsbolag mitt i sllt för att få billigare erbjudande eller rabatt. Vi har Skapat konton för drivmedel etc. Kollat vilka räkningar som dras vart, autogiro eller efakrura? 
    Han har bra sparande mkt pengar dvs så detta är ju bara slarv och inget annat. Men samtidigt känmer jag... Ska jag behöva sitta och hjälpa en vuxen man med detta? 

Ja, vad är problemet? I en relation hjälper man varandra.. Ska du sticka så fort det blir lite jobbigt? 

Om han har ett bra sparande så betalar han ju av skulderna direkt och är kvitt dem sen. Hade du velat bli lämnad i den situationen av din partner? 

En relation handlar inte bara om gullifull! Det handlar om att finnas där och stötta sin partner. 

Blir fan mörkrädd över hur elaka vissa av er är! 

Anonym (Frustrerad) skrev 2025-09-25 22:54:57 följande:
    Jag vet inte om jag märkte det för sent. Vi har varit tillsammans runt 10 år och bott ihop i 9 år ägt hus i 5 år. Allt har fungerade klockrent alltid. Uppenbarligen tills för 2 år sedan. Eller januari 2024 rättare sagt. 
    Jag upplever att när det var pappersfakturor hade vi bägge mer koll men I och med framförallt Kivra tappade man ju bort sig lite. Särskilt när några företag anslöt till Kivra och påminnelser med posten uteblev under en period. 
    Där har du svaret på varför han är hos KF så varför ens fundera på de du skrivit här? Hade jag varit din sambo så hade jag lämnat dig. Du låter väldigt elak och egoistisk!!! 
Svar på tråden Sambon har skulder hos KF hur resonerar ni?