• Anonym (Anonym)

Män mognar först vid 30+ års ålder?

Tja

Håller ni med om att män mognar först vid 30+? Att män är omogna när de är vid 20 års ålder?

Vad tycker du? Kan du ta en 20 åring på allvar?

• Svar på tråden Män mognar först vid 30+ års ålder?
  • Anonym (S)

Ja det är nog så för många även om det såklart varierar. Själv mognade jag inte riktigt till jag var efter 30 år och i vissa avseende inte till jag var ca 40 år. (Jag är kvinna).

• Anonym (hmm)

Det finns män som är mogna i 20? års ålder, och det finns män som är barnsliga i 30+ års ålder. Min pappa som är 70 år beter sig som ett barn fortfarande.

Slutsats: Män mognar aldrig. 

Men skämt åsido, det varierar. De flesta av båda könen är sällan särskilt mogna innan 25 års ålder. Kan ha med konsekvenstänket att göra.

• Anonym (C)

Det finns män som är väldigt mogna vid 20 års ålder medan det finns andra män som aldrig mognar.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-25 17:58:24 följande:

Tja

Håller ni med om att män mognar först vid 30+? Att män är omogna när de är vid 20 års ålder?

Jag misstänkte det.

Jag är själv 30 exakt och känner att det är först nu som jag börjar ha bollarna hemma.

Jag har förändrats rejält på 5 år bara.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (S) skrev 2025-09-25 18:26:06 följande:

Ja det är nog så för många även om det såklart varierar. Själv mognade jag inte riktigt till jag var efter 30 år och i vissa avseende inte till jag var ca 40 år. (Jag är kvinna).

Jag misstänkte det.

Jag är själv 30 exakt och känner att det är först nu som jag börjar ha bollarna hemma.

Jag har förändrats rejält på 5 år bara
  • Anonym (Tiden)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-25 17:58:24 följande:

Tja

Man blir klokare ju äldre man blir.

När jag var 30 tänkte jag på hur märkligt jag tänkte som 20 åring.
    När jag var 40 tänkte jag på hur märkligt jag tänkte som 30 åring.

Antar att jag kommer tycka likadant när jag blir 50. Man blir mer nyanserad med tiden och stirrar inte in sig på detaljer.

Har säkert mycket med vilken typ av personlighet man har. Om man kan ifrågasätta sig själv samt om man är ödmjuk och nyfiken.

En person som är presigeladdad och enkelspårig tenderar att bli mer inskränkt med tiden.
Svar på tråden Män mognar först vid 30+ års ålder?