Hur o när?
Jag ska försöka svara på dina frågor utan att ställa en massa frågor som får dig att tvivla på dig själv. Jag ser att flera av svaren skickar tillbaka skulden på dig, att du inte gjort tillräckligt och det tror jag är grundproblemet.
Jag projektledde, höll koll på allt från vantar till skolmöte, utredning hos BUP för ena barnet och skulle samtidigt vara en stark kvinna som bytte batteri på bilen och bolla en chefstjänst. Jag tog steget när jag började fantisera om en framtid med barnen själv, tyckte det var skönt när han inte var med eftersom jag då kunde släppa uppgiften att informera och hålla rätt på honom också. Ibland tänker jag att jag helt enkelt sorterade bort det som jag kunde sortera bort. Min ribba var kanske mycket högre än min dåvarande mans. Jag upplever att saker faller tillbaka i mitt knä och då är det lika bra att hålla i redan från början.
Vi har varit separerade i några år och det blev som jag tänkt mig. Jag håller koll på mina barn och min partner håller koll på sina.