Inlägg från: Anonym (Mi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mi)

Ensam hela helgen igen :(

Föreningslivet kan ge mycket på flera sätt. Sök upp föreningar som sysslar med sådant som du tycker är intressant. 

• Anonym (Mi)

Soultrain är en klubb som dyker upp ibland i Stockholmstrakten, någon gång har de haft en kryssning. Det är ett okomplicerat utehäng för personer 40+ skulle jag säga. 
    Sätt dig i baren och ta in något. 

Eller åk på en träningsresa! Tidskrifterna Må bra, Tara och M-magasin brukar ha sådana. Trevlig och vänlig stämning, och man behöver inte vara väldigt vältränad. 

Sedan finns det trevliga gruppresor, Scandorama och Rolfs flyg & buss har sådana. Om du är lite äventyrligare kan du resa med Rosa bussarna, mycket gemenskap.

• Anonym (Mi)

Mötesplatsen är en mer serös dejtingapp. Match också.

• Anonym (Mi)
    Anonym (Ensamhetsuger) skrev 2025-09-30 21:36:46 följande:
    Nej alla får inte en livskamrat. Men de flesta får någon gång i sitt liv ha en kärleksrelation. Jag känner mig lite som ett miffo för att jag aldrig haft det. Men ja jag borde ha fler vänner. Men jag känner mig lite "stressad" över min situation att jag måste träffa någon NU. Att närma mig 40 stressar mig.

Jag har bara fått komplimang för min klädstil en gång, men aldrig något negativt. Så svårt att säga. Men jag gillar det.
    Anonym (Hmm) skrev 2025-09-30 20:04:41 följande:

Jag är på många sätt en ensam man. Har två barn, är särbo men har aldrig egentligen skött mina privata relationer. Har inga kompisar eller kollegor kvar men det har jag valt själv.
    Har varit otroligt social i mitt jobb som säljare men inte släppt mer än min familj inpå mig.
    Är idag särbo, vi träffas helger och semester - räcker gott för mig. 
    Det är tveksamt om jag/vi kommer att bo tillsammans, troligen inte.

Men du har ju två barn, så något har du lyckats med gällande kärleksrelation? Jag har aldrig gjort det....
    Har du funderat på att bli ensamstående mamma? Jag tror att man kan få en spermadonation i Danmark trots att man är över 40 år. Då behöver det inte vara så bråttom med att hitta en man.

Men i så fall behöver du väl ha lite stöd omkring dig, det blir lättare då. Kanske kan du leta upp andra som funderar på att bli ensamstående mammor och sedan kan ni hjälpas åt lite i vardagen?
  • Anonym (Mi)
    Anonym (Egentid) skrev 2025-09-30 23:11:25 följande:
    Jag är inte säker på att jag håller med om det där. Det kan vara en plåga bortom det mesta annat när det går illa och det gör det nästan alltid. Nästan alla förhållanden förstörs, jämför det med vänskap där det nästan aldrig händer.

Jag vet ärligt talat inte om jag tycker att mina förhållanden har varit värt smärtan jag fått av dom som har varit djupa. Att t ex behöva lämna någon man älskar starkt är vidrigt. När det varit lite bara tidsfördriv har det gått över på några veckor men det har inte gett så mkt heller.
    Jag tycker att de förhållanden som jag har haft har varit värt smärtan. Men så har jag inte blivit bedragen heller, utan andra orsaker har gjort att det har tagit slut. 
  • Anonym (Mi)
    Anonym (Egentid) skrev 2025-10-01 20:37:06 följande:
    Inte för mig faktiskt, har aldrig blivit osams med en vän vad jag minns.
    Jag har varit med om att man växer isär. Så visst kan det vara jobbigt också, eller mest sorgligt.
Svar på tråden Ensam hela helgen igen :(