• Anonym (Undrar)

Kändisar!

Jag har en fråga varför det alltid är kändisar som får vara med i olika TV program och då alltid när det gäller om en stor summa pengar. Är inte kändisarna redan rika så det skriker om detta????

Ta bara programmet "Spelet" på SVT paly ...
    Alla är redan rika kändisar. Och så hör man den ena efter den andra säga usch nä jag kan inte vara en under klassare. Vet dessa människor nåt om fattig folket runtom???

Många av deltagarna i Robinson är rika kändisar..
    Ja jag kan nog räkna en massa olika tv program som bara handlar om rika kändisar som inte vet ett skit om hur folk runtomkring dem bor  eller lever. 

Alla dessa kändisar borde få leva fattigt i ett år för att förstå att livet inte bara är en dans på rosor.

Men som det verkar på alla Tv kanaler så ska man bara köra med rika kändisar. Inte en Tv kanal kan ta vanligt folk som jobbar eller är arbetslös för att göra ett TV program för det skulle väl förstöra Tv kanalen. Fy fan.

• Svar på tråden Kändisar!
  • Anonym (P)

Höga tittarsiffror är det enda som räknas. Kändisar är betydligt intressantare att titta på än en random person.

Sen tror jag inte alla kändisar är så rika. Många är relevanta ett tag, sen kommer nya.

• Anonym (xxx)

Kändisar är sällan rika, det är ett fåtal som tjänar så bra att de kan kallas rika.

• Anonym (f)

Tror du att alla sk kändisar är rika och inte jobbat hårt? Svenska?

Ojoj, du kanske borde läsa på lite. Hittar inte direkt någon kändis i höstens Robinson heller...

• Anonym (Undrar)
    Anonym (P) skrev 2025-09-27 07:43:23 följande:

Höga tittarsiffror är det enda som räknas. Kändisar är betydligt intressantare att titta på än en random person.

Sen tror jag inte alla kändisar är så rika. Många är relevanta ett tag, sen kommer nya.

Vad man ser och hör så är det flesta kändisar rika. Har stora fina hus på Stocholms skärgårdar som dom kallar för "sommarstuga". Flotta lägenheter inne i stan.
  • Anonym (P)
    Anonym (Undrar) skrev 2025-09-27 13:00:40 följande:
    Vad man ser och hör så är det flesta kändisar rika. Har stora fina hus på Stocholms skärgårdar som dom kallar för "sommarstuga". Flotta lägenheter inne i stan.

Byt ut ?man? mot ?jag?. 

Oavsett vad du tycker är bra och rimligt måste du förstå vad kanalerna får sina intäkter ifrån. De är kommersiella varelser och bedriver inte välgörenhet såvida det inte förbättrar deras image vilket på sikt leder till intäkter.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (P) skrev 2025-09-27 14:01:34 följande:

Byt ut ?man? mot ?jag?. 

Oavsett vad du tycker är bra och rimligt måste du förstå vad kanalerna får sina intäkter ifrån. De är kommersiella varelser och bedriver inte välgörenhet såvida det inte förbättrar deras image vilket på sikt leder till intäkter.

Jag skriver som jag vill.

Intäkter till kanalerna säger du, men kändisarna som medverkar vill nog ha betalt.
  • Jimmy75
    Anonym (Undrar) skrev 2025-09-27 14:49:26 följande:

Intäkter till kanalerna säger du, men kändisarna som medverkar vill nog ha betalt.
    Men vad är det som är problemet du hänger upp dig på? Jag förstår inte riktigt varför det är fel att de använder kända personer? Nu har jag inte sett "spelet" men jag utgår ifrån att det är ett underhållningsprogram och då utgår de såklart från det deltagarunderlag som de bedömer ger bäst underhållning. Deras utgångspunkt är naturligtvis att de vill/måste ha så höga tittarsiffror som möjligt.
  • Anonym (f)

Personen har rätt då det är du som ser detta, det är ingen allmän sanning. De flesta vet att svenska sk b/c/d- kändisar inte tjänar multum.
  • Anonym (P)

Kändisar = Höga tittarsiffror = Höga reklamintäkter = betalt till deltagarna och kanalen tjänar pengar

Okända deltagare = låga tittarsiffror = låga reklamintäkter = programmet läggs ner. Ingen får betalt.
  • Anonym (Undrar)
    Jimmy75 skrev 2025-09-27 15:03:54 följande:
    Men vad är det som är problemet du hänger upp dig på? Jag förstår inte riktigt varför det är fel att de använder kända personer? Nu har jag inte sett "spelet" men jag utgår ifrån att det är ett underhållningsprogram och då utgår de såklart från det deltagarunderlag som de bedömer ger bäst underhållning. Deras utgångspunkt är naturligtvis att de vill/måste ha så höga tittarsiffror som möjligt.
    Det blir ingen underhållning eftersom vissa kändisar klagar hela tiden på att maten är äcklig, och man kan inte sova flera på samma ställe, det är hemskt att jag som är känd ska sova i förråd....Såna här påpekande gör att man vet att den kändisen lever ett lyxliv.

Jag skulle kunna tänka mig att kändisar skulle vara med i ett program där det är fattigt och att all mat skulle det få skaffa själv ut i naturen och laga maten själva för det skulle vara underhållande.
Svar på tråden Kändisar!