Inlägg från: Anonym (B) |Visa alla inlägg
  • Anonym (B)

Hur separera med minimal skada?

Hej

Jag måste separera från min man. Vi ligger inte längre, och problemet med bristande umgänge har pågått för länge. Vårt familjeliv funkar inte heller

hur gör jag det bäst för barn och make

• Svar på tråden Hur separera med minimal skada?
  • Anonym (B)

Tror inte han anar det. Jag har klagat över problemen jag nämner, han lovar bättring, sen blir det inget umgänge igen. Till slut dalar mina känslor och jag börjar längta till en riktig relation. Sexet var bäst, men det är det enda fungerande. Nu har vi slutat med det också. Respekt och förståelse finns men mer som vänskap med kk inslag. Jag kommer alltid älska honom men jag vill ha en riktig relation där man inte somnar framför tv eller medan man pratar med varandra på kvällen, där man lägger tid på att göra saker ihop och anstränger sig för att det ska bli av. Vi har redan sagt att det var slut på grund av detta säkert 3 gånger, sen blir han så ledsen att jag mår kasst av skuld och tar tillbaka honom. Men nu känner jag att jag inte vill gå på dejt med honom ens en gång. Det räcker för mig. Jag vill gå vidare nu från detta oändliga loop

• Anonym (B)

Mm, det jag gör är också att hitta boende i närheten. Ibland tänker jag att bara jag sänker mina krav och förväntningar så kan vi ha den perfekta familjen, men det känns som jag redan sett filmen för många gånger.

Det jag tänker med boendet är att det då kan få lite fart och stabilitet utan en massa spänningar i huset. Barnen får vara där de vill och även pendla mellan då det förhoppningsvis blir gångavstånd.

• Anonym (B)
    Jimmy75 skrev 2025-09-27 14:44:37 följande:
    Nu vet jag inte hur gamla era barn är, men barn behöver att vuxna är vuxna och ger trygghet och stabilitet. Du kanske inte menar att de kan komma och gå som de vill förstås så att de är några dagar här, någon dag där, osv. Vilket upplägg på det där ni ska ha är något ni föräldrar måste diskutera fram och bestämma.
    Precis. Om de känner för att vara varannan dag så kommer det att fungera logistiskt. Jag undrar dock hur de kommer att klara av det och vad jag kan göra för att förenkla för dem. De är 10 och 12
  • Anonym (B)

Jag känner att jag bör egentligen bara stålsätta mig och så, kan inte göra mina barn illa eller min man som jag fortfarande ser upp till på massa sätt. Samtidigt så är jag mer och mer irriterad på att se honom och jag får ångest av att komma hem och han är där. 

• Anonym (B)
    Anonym (ID) skrev 2025-09-28 08:32:24 följande:

Ni skiljer er och skaffar nya med röriga bonusfamiljer som inte funkar och sedan står du där igen om några år med en relation du inte vill vara i av den ena eller andra anledningen.

Är det så det blev för dig? Ge gärna exempel
  • Anonym (B)
    Anonym (Reflektion) skrev 2025-09-28 12:48:43 följande:

En reflektion bara. Han låter utmattad av det lilla du skriver här. Kan det vara så enkelt att han inte får återhämtning och därför inte orkar göra nåt. 

Eller är det så att han gör massor av roliga saker på egen hand, då förstår jag dig till fullo för den situationen har jag själv varit i. Det blev en hemsk separation med årslånga men för mig och barnen. Nu 10 år senare börjar vi hämta oss. Han har såklart levt rullan hela tiden.

Han spelar sport med sitt gäng polare en gång i veckan, det har han schemalagt, han är ordförande i en hobbyklubb där de ses en eller två ggr i månaden. Sen är familjelivet utmattande på det såklart. Jag har gjort slut två ggr förut av denna anledningen, han har sagt att det ska bli förändring varje gång
Svar på tråden Hur separera med minimal skada?