Reagera?
I övrigt kan jag bara ge er ett råd "Get a life!"
I natt slog han min arm. Han sa att han varit boxare innan och att han drömde. Han talade farsi i sömnen.
Han vill inte tala svenska trots att han bott i Sverige i 7 år.
Dessutom: Han säger att intimitet är bara för att göra en kvinna gravid.
Inte annars.
Han har konverterat från Islam till kristendomen
Jag tycker att du ska försöka stärka din egen position genom att försöka få ett arbete, om du inte redan har ett jobb. Det är den enda vägen till en egen bostad med ett riktigt eget kontrakt.
Om man tycker om varandra brukar man ha sex ibland. Därför misstänker jag att han inte tycker om dig på riktigt.
Skriv in dig på Arbetsförmedlingen om du inte redan har ett arbete.
Man kan inte betala hög hyra om man inte får skriva sig på en bostad. Det är viktigt att ha en adress där man kan skriva sig. Har du ingen släkting eller som inte har bostadsbidrag eller bostadstillägg där du kan skriva dig?
Du behöver fundera på hur du kan ta dig ur situationen.
Som ni vet var jag gift med en svensk och blev emotionellt tilltufsad även där. Fult av denne iranier att tuffa till mig emotionellt än mer.
Han säget att jag är en rik svenska men så är inte fallet.
Han säger att jag är en parasit trots att jag knappt använder vattnet i huset. Att Iranier kan vara kaxiga.
Ja jag ska uppsöka ngn att tala med.
Han vill ha mig sin inneboende nu.
Han tjänar pengar skattemässigt eller något liknande på att ha en inneboende. Det är helt lagligt att vara inneboende, så det behöver du inte vara rädd för.
Det klart att det är bra att dela på kostnaderna för el, vatten, mat och värme.
Det brukar man ju göra.
Men kräv att få skriva dig där! Man ska vara skriven där man bor.
Sedan är det jättebra att du ska gå och samtala med någon! 🌿 Är det en kurator på vårdcentralen eller en diakon i kyrkan?
Han har sagt rakt ut att om jag inte blir gravid så måste jag betala för att bo med honom, men om jag blir gravid så betalar han allt. Jag måste säga att det här känns extremt skevt. Det är som om han vill knyta mig till sig genom ett barn i stället för att bygga en jämlik relation. För mig är det en jättestor varningsflagga ? både ekonomiskt och känslomässigt.
Varför lägger du ut personliga uppgofter här? Det ska man inte göra.
Varför vill du bo med en man som bara vill vara ihop med dig om du får ett barn?
Leta upp en man som vill vara ihop med dig som person!
trasig ugn, sliten spis hämtad från ngn återvinning, dock fräscht badrum, digt isolerat och kallt badrum på vintern, minimalt anvande av varmvatten. Sköna sängen enda som är bra.
Som nu vet vill Iraniern: Ägaren vill att jag ska betala utgifter men jag får ej vara hans sambo eller stå skriven här.
Han säger att han ej få ett heltidsjobb trots att han söker.
I natt lade han sig bredvid mig i bäddsoffan och kramade mig. Han köpte en bra madrass att ha i bäddsoffan.
Älskar området här på landet och han är den ende utlänningen här och talar inte med ngn.
Bara svenska flaggor.
Ja man ska naturligtvis betala för boende, men inte så väldigt mycket om standarden är låg. Men det är under förutsättning att mannenn gör sin del av hushållsarbetet!
Kvinnors arbete värderas ofta inte. Låt männen bo ensamma och äta sin hemburna pizza!
Har lust att informera myndigheter om honom. Att han nu ska lura en kvinna med svenskt medborgarskap att snabbt bli gravid så att han kan få permanent uppehållstillstånd och jobba på sitt fritidshus under tiden. Sälja och ta vinsten till Iran.