Inlägg från: Anonym (Irani) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Irani)

Reagera?

Grattis till att ni ÄNTLIGEN blivit sambos. Det var på tiden. Kul! 
    "Fader" kan han ju tyvärr inte bli pga din ålder, men psykakuten kan väl vara bra ifall han inte vill leva. Trist. Han borde ju vara lycklig när ni äntligen fått varandra.

• Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-01 07:15:45 följande:

Som ni vet var jag gift med en svensk och blev emotionellt tilltufsad även där. Fult av denne iranier att tuffa till mig emotionellt än mer. 

Han säget att jag är en rik svenska men så är inte fallet. 

Va? Du skriver ju själv alltid om din fina släkt och ditt fina boende på Lidingö. Men nu är du plötsligt inte rik?

Sedan har du själv ansvaret för ditt eget liv. Inte någon annans ansvar. Du är ju "lång blond svenska med svensk familj sedan generationer tillbaka". Vad är problemet liksom?
  • Anonym (Irani)
    Anonym (D) skrev 2025-10-01 12:47:32 följande:
    Alla kan råka ut för svårigheter, oavsett hur lång man är eller vilken hårfärg man råkar ha. 
    Eftersom TS tar upp det i tråd efter tråd, så gissar jag att det är väldigt viktigt i den här situationen.
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 15:49:22 följande:

Han har sagt rakt ut att om jag inte blir gravid så måste jag betala för att bo med honom, men om jag blir gravid så betalar han allt. Jag måste säga att det här känns extremt skevt. Det är som om han vill knyta mig till sig genom ett barn i stället för att bygga en jämlik relation. För mig är det en jättestor varningsflagga ? både ekonomiskt och känslomässigt. 

Att han vill ha hyra av dig är helt normalt. Varför skulle du slippa betala?

Tror inte han vill knyta sig till dig alls, det är väl han ändå väldigt tydlig med. Däremot vill han ju ha ett barn.
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 16:17:49 följande:
    Hyra och att jag ska älska med honom? 
    Eh, ja? Eller menar du att du ska ligga för att få bo gratis? Det blir ju prostitution.
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-02 17:24:59 följande:
    Vi har ju varit ett par och till och med besökt gynekolog för att se om jag kan bli gravid.
    Och om man är ett par behöver man inte betala hyra? Eller el och vatten?
  • Anonym (Irani)

Av ren nyfikenhet, varför tycker du inte att du ska betala för dig? Har aldrig stött på en medelålders person som inte fattat att det kostar att leva. 

• Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-03 12:32:49 följande:

När vi träffades sade han att bara jag blir gravid så kan jag bli hemmafru. Men inte tala med grannar eller utan vara tyst.
    Jag blev aldrig gravid och om
    vi ska fortsätta måste jag betala för mig men inte vara skriven hos honom. 

Dessutom begränsat med varmvatten och om jag betalar för hans utgifter som el och vatten och mat kommer han dricka vodka igen. 

Fattar fortfarande inte. Du är en vuxen människa. Du är dessutom varken mamma till hans barn eller hemmafru. Har du ingen inkomst? Är det därför du är med honom?
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-03 17:03:10 följande:

Jo, vad hade han kunnat göra om jag hade blivit gravid?
    Löjligt att han inte kan betala el och vatten i sitt mini hus. 

Han  är möbelmonterare och tjänar bra och tar svart betalt dessutom. Tar företagets kunder?.

Löjligt att du inte betalar för dig.
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-05 21:54:43 följande:

Dessum säger han att jag är en STINGY BASTARD som ej vill betala!
    Han själv äger ett hus genom sin syaterdotter aom tåg lån.

Han ville göra mig gravid och vi var hos en gynekolog tom (!)
    Hur kan han uttrycka sig så?
    Att om jag ej kan/vill bli gravid måste jag börja betala för mig.

Men du vill ju inte betala! Ge dig nu.
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-05 22:22:11 följande:

Ska JAG betala för en struntsumma varmvatten jag använder? 

Han skulle behöva betala samma simma ändå även om jag ej var här! 

Han är en persisk snåljåp. 

Självklart ska du betala för dig! Vad är det du inte förstår? Är det nån som är snål så är det ju du som inte ens vill göra rätt för dig. Jag skulle skämmas ögonen ur mig.
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-05 22:38:21 följande:

Du, han har tjatar på mig att blivit gravid och varje gång jag fått min mens har han sagt att kan jag ej bli gravid ska jag ut ut hans hus! 

Han är oförskämd. 

Det har noll med pengarna att göra. Om man bor någonstans, så betalar man för sig. Det är en självklarhet.

Om du tycker att han är oförskämd, flytta.
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-05 22:44:25 följande:
    Betala f?r att bo i en kall sommarstuga, snålt med varmvatten, en Iranier som hotar med självmord och starkt depressiv aom besöker Psykiatiker 
    Flytta om det inte passar. Eller betala. Så enkelt.
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-05 22:49:16 följande:

Betala svart så kan han begärde mer och mer svart från mig. 
    Han förväntar mig att dela säng med honom och fortsätta ha sex dessutom. 

Som sagt, flytta om det inte passar.
  • Anonym (Irani)
    molly50 skrev 2025-10-06 14:57:41 följande:
    Varför stannar du ens kvar med honom? Har han fått höra från en läkare att man inte får göra IVF efter 40 här i Sverige? Om inte så behöver han kanske få höra det så han förstår att du inte kan eller vill få fler barn.
    Hade jag varit som du så hade jag kastat ut honom för längesen.
    Blir nog svårt att kasta ut honom från hans eget hus. Men tycker absolut att TS ska dra därifrån. Men av någon anledning vill hon inte det.
  • Anonym (Irani)
    molly50 skrev 2025-10-06 15:16:04 följande:
    Ok. Då har jag nog missuppfattat det.
    Men ja,hon borde absolut dra därifrån. Klarar hon det inte själv så får hon ta hjälp.
    Ja, det tror jag. Det står även i inlägget du citerade:  han har tjatar på mig att blivit gravid och varje gång jag fått min mens har han sagt att kan jag ej bli gravid ska jag ut ut hans hus
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-07 09:35:34 följande:

Han vill bara utnyttja mig som ?rik blond svenska?. Att vara ansvarig för honom med verkställighetshinder trots att han tjänar mer som Möbelmontör än mig. 

Lägg ner. Du är inte utnyttjad för att han vill att du betalar för boende. Varför tjänar du mindre än någon som inte ens får vara i landet? Du borde ju ha alla möjligheter att tjäna betydligt mer. Istället utnyttjar du en stackars invandrare. 
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-07 13:35:15 följande:

Bo i ett sommarhus på vintern med minimalt med varmvatten, dåligt isolerat hus, långt till mataffär och pendeltåg. 

Ändå betala? 

Tror du att boende är gratis eller? Flytta om det inte passar. Varför flyttar du inte tillbaka till fina Lidingö?
  • Anonym (Irani)
    Anonym (Reagera) skrev 2025-10-17 18:54:43 följande:
    Skriv frågor.
    Varför köper du inte din egen lax?
  • Anonym (Irani)
    klyban skrev 2025-10-18 19:40:22 följande:

Mmm, du kan ha rätt, det är lite tragiskt dock.
    Och om förälskelsen är så stor, så ställer jag mig frågan och varför ens fråga.

Jag tror TS inte vill, men kanske TS kommer och möter oss med svar och frågor som sen är relevanta.

Dock nu, så känner jag mig tveksam för detta, men tiden berättar vad det är, så kanske....

TS kommer GARANTERAT att komma tillbaka, kanske i den här tråden, men 100 procent i andra trådar. Dock bara för att berätta mer saker han gjort. Eller inte gjort. Eller att han dricker, röker, pratar på sitt eget språk i sömnen etc etc.
Svar på tråden Reagera?