Hur länge är "lagom länge"?
Vi separerade egentligen sommaren 24, men tog upp kontakten ganska snabbt igen... vi var inte officiellt tillsammans, men inte inte-tillsammans heller. Det var något konstigt mellanting där jag inte klarade att lämna, för att han faktiskt betyder enormt trots allt, men han höll fast vid hoppet att få tillbaka mig helt.
I augusti var det han som slutligen tog steget och sa att han släpper drömmarna om mig. Den panik jag känt sommaren innan infann sig inte. Den här gången var både hjärta och hjärna med och förstod att det är det enda rätta. Även om det kändes sorgligt, var jag ändå lugn och tillfreds. Vi pratade inte på några veckor, tills han kontaktade mig för en jobbrelaterad sak. Känns mest som en ursäkt till att prata, men ja... det samtalet gick bra, men de efterföljande kändes ärligt som att han har svårt att acceptera att jag faktiskt mår bra. Han kanske hade inbillat sig att jag skulle reagera som förra sommaren.
Hur som helst. Jag kan ha börjat få känslor för någon ny och det verkar besvarat... och utåt sett låter det ju som att det gått jättefort, för de som inte sett oss som separerade sen över ett år tillbaka... men min tanke gäller främst honom. Hur länge ska jag vänta med att berätta det? Vill inte göra honom illa, men inte heller att han ska få veta på omvägar...