• Anonym (Miso)

Pendla Uppsala - Täby

Hur jobbigt låter det i längden: att pendla 1 tim 15 min från Uppsala till Täby Centrum, först 25 min med pendeln till Upplands väsby och därifrån direktbuss 30-35 min? Någon som har erfarenhet?

Kommer att jobba 80 procent och få en ledig dag dvs tredagarshelg varje vecka.

• Svar på tråden Pendla Uppsala - Täby
  • Ascendere

Låter som en ganska dryg pendling då Täby inte ligger längs pendeln. 
    Ska man byta och hålla på så blir det lätt att det drar iväg då man missar byten mm.

Skulle nog kolla efter nåt som ligger närmare pendeltågsstationen så man slipper buss på slutet. 

• Anonym (H)

Låter ganska jobbigt. Det ingår ett byte som direkt kan trassla till det. Kolla turtätheten. Vad händer om ett tåg eller buss är sen? 
    Ibland har man dock  inget val att pendla då alternativen inte finns eller är för dåliga. Då är det vad det är.

• Fjäril kär

Betänk vinter och snö och inställda turer och försenade tåg. Då kan det lätt bli upp över 2 timmar innan du är på plats .. och änk nu samma kaos på väg hem....

• Anonym (My)

Låter jobbigt! Dels för att pendeln bara går varje halvtimme, det är ofta förseningar och svårt att hinna med anslutande buss (om tiderna ens matchar). Du behöver inte ta buss till stationen i Uppsala iaf då?

• Anonym (erfarenhet)

Jag har pendlat mellan Uppsala och Danderyd och även haft ett projekt i Täby. Det blev ofta bil efter ett tag...man åker ju av E4 innan köerna börjar, så det går snabbt och gör att man blir mindre motiverad att åka kollektivt. 

• Raggartjejen

Jag vill avråda dig!
    Jag bor i Upplands Väsby och jobbar i Uppsala.  Det är många inställda och försenade turer med pendeltåg,  tyvärr!

Svar på tråden Pendla Uppsala - Täby