• jag84

Tillitsproblem

Ska försöka göra historien kort. 

Träffade för drygt 3 år sen kvinnan i mitt liv. Hon är helt enkelt fantastisk!!
    Men?
    När vi träffades levde vi båda i slutet av två relationer. Båda var på väg att lämna. Det blev så, och vi började ses mer. Under tiden i början kom det fram att hon skrivit med flera andra killar. Och även varit otrogen tidigare, innan vi började ses. Jag blev väldigt ledsen men valde att fortsätta träffa henne. Till saken hör också att jag haft två längre förhålllanden tidigare, och blivit utsatt för otrohet även där. 

Nu när hon var iväg med sina tjejkompisar i helgen så fick jag en dålig känsla. Jag vet att man inte ska kolla någon telefon, men så gjorde jag. Hittade inget fel direkt så med min sambo, dock hennes väninna som hade börjat skicka meddelanden till en annan kille i helgen, trots att även hon lever i en relation sedan länge. 

Jag vet att min sambo och hennes väninna kan bli rätt ?galna? när dom är ute. Utan att för den sakens skull göra massa fel. Men nu gjorde uppenbarligen hennes kompis det. 

Hur ska jag hantera detta? Vet att min sambo inte gjort nåt, men känns ändå väldigt olustigt. Iom att det hänt tidigare. 

Jag
  • Svar på tråden Tillitsproblem
  • jag84
    Anonym (?) skrev 2025-09-30 07:01:54 följande:

Frågar du hur du ska agera när din sambo inte gjort något fel? 

Är medveten om vad du menar. Hon har varit otrogen dels mot sitt ex, flera ggr. Och emot mig när hon skickade nakenbilder osv med andra. Inte så konstigt tänker jag om jag funderar, även om jag vet att jag måste försöka släppa det. 
  • jag84
    Anonym (Sin) skrev 2025-09-30 08:13:24 följande:

Det klart att det finns en risk eftersom hon tidigare har varit otrogen i andra relationer. Ja, men du får nog leva med osäkerheten om ifall hon hittar på något tillfälligt annat under den här helgen. 

För du ska inte gå in i hennes telefon bara för att du får en obehaglig känsla inför deras festhelg. Då går du över gränsen.

Men om du ser konstiga saker som hon sedan gör i vardagen framöver, som verkligen antyder att hon har något på annat håll, så måste du reagera på det.
    Men du kan inte bara gå på känslor. Dom drar lätt iväg åt alla håll.

Är ju det. Känslorna kommer och går. Oftast är det inga problem, men kom upp nu efter att kom vart iväg i helgen. Jag vet att det är larvigt av mig. Men svårt att släppa. 
  • jag84
    Anonym (Varit där) skrev 2025-09-30 10:23:49 följande:

Tycker det beror på hur tidigare otroheter utspelat sig. Har själv varit otrogen en gång i livet och med vad det kostade mig och andra inblandade i mående är det något jag aldrig någonsin kommer göra om. Tror inte på en gång otrogen alltid otrogen OM man inte haft ett könsstyrt beteende eller bekräftelsebehov. Det som spelar roll är alltså hur hon är som person + hur det tidigare utspelat sig. Var det hennes första otrohet eller finns ett mönster?

Skulle säga att det är mer bekräftelsebehov isf. Hon har vart otrogen mot sitt ex tidigare. Och även mot mig i början när hon skickade bilder osv till andra. 
Svar på tråden Tillitsproblem