Inlägg från: Anonym (Att veta eller tro?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Att veta eller tro?)

Tillitsproblem

Anonym (Sin) skrev 2025-09-30 12:27:57 följande:
    Att hon skickade nakenbilder till andra medan hon var tillsammans med dig, det är verkligen en varningssignal. Tyvärr. 
    Var de verkligen tillsammans?

Har hon samma uppfattning om detta som TS har? Vilka löften om trohet, eller löften om att inte skicka bilder, flörta, osv, vilka löften och överenskommelser hade de vid den tiden?

Så vitt jag förstår så var båda då i sina respektive förra relationer, eller i tiden någorlunda nära att vara i sina förra relationer, medan de var otrogna med varandra.
    Är man då verkligen tillsammans med varandra? 

Jag vet inte säkert.

Men för mig låter det mycket osannolikt att man under sådana omständigheter kan anses vara "tillsammans med varandra" och att man då på något uttalat eller outtalat sätt har lovat varandra trohet.

Vet du?
    Du måste rimligen veta något som vi andra inte vet, eftersom du anser dig ha grund för att uttala dig så kategoriskt?
    Anonym (Sin) skrev 2025-09-30 13:14:41 följande:
    Med tillsammana menar jag att man tillsammans har överenskommit om att vara ett par, alltså dejtar exklusivt. 

Om de var "tillsammans" på det sättet när hon skickade nakenbilderna till andra, det vet bara TS. Men om de var "tillsammans" vid det tillfället tycker jag att det är en varningssignal när någon skickar nakenbilder till andra. Faktiskt. 
    Då förstår jag inte dig och hur du menar när du säger att det vet bara TS.

För i så fall verkar det som du menar att TS själv enskilt kan bestämma och avgöra om de var tillsammans som ett par vid den tidpunkten?

Om hon har en annan uppfattning, om hon inte ansåg att de hade kommit överens om, alltså avtalat om, att de var ett par, om hon inte upplevde att de hade givit några löften till varandra, så spelar det enligt dig ingen roll vilken uppfattning hon har?
    För du menar att TS själv, ensam, enskilt, kan bestämma den saken?

Jag håller det för mycket mer troligt att de två vid den tidpunkten, i den situationen, inte hade avgivit några exakta och uttalade löften till varandra, hade inte någon tydlig överenskommelse om att vara ett par, inte avgivit några exakta löften om t ex gällande trohet eller nakenbilder.
    Jag vågar inte alls vara säker på att hon betraktade det som att de hade kommit överens om att de var ett ett par på så sätt att man t ex dyrt och heligt lovat varandra exklusivitet och evig trohet.
    Faktiskt.

Men som sagt, du verkat tro att du vet mer om den saken...
    Anonym (med all välmening) skrev 2025-09-30 13:49:03 följande:
    Fast vi har ju bara TS syn på saken här, hennes åsikt går inte att få reda på. Så jag tycker att man bara får lita på TS i den här tråden. Och jag tycker nog att om en av parterna tycker att man ör tillsammans, så är man det. 

För är det en sak som jag har märkt är vanlig bland otrogna personer så är det att försöka skylla på att man inte riktigt var tillsammans när otroheten skedde. Har haft såna kompisar när jag var yngre. De skyller på: vi hade paus, vi var inte riktigt tillsammans än, vi höll på att göra slut, han var bortrest hela sommaren så då kan man inte säga att vi var ihop, han hade inte svarat på sms...listan över bortförklaringar kan göras lång. Det är inte mer ok för det. Om ens partner inte har fattat att man hade paus t ex, så är det otrohet, punkt. Så tycker jag. 
    Du skriver:
    jag tycker nog att om en av parterna tycker att man ör tillsammans, så är man det. 

Detta är för mig ett fullkomligt häpnadsväckande och totalt orimligt påstående!
    Har du ens reflekterat över vad du egentligen skriver här???

Ditt påstående platsar bland de mest häpnadsväckande påståenden jag har fått läsa här på FL...
    Och det finns många.

F ö undrar jag om du klarar att skilja på innebörden gällande högst rimliga förklaringar från rena fabricerade bortförklaringar?
    I flera av de exempel du nämner så kan de mycket väl finnas fullt rimliga, sanna och äkta förklaringar, framförallt sett ur den ena partens perspektiv.

Men ställt i relation till ditt fullkomligt orimliga påstående, faktiskt helt horribla påstående, så håller jag det för troligt att du inte klarar skilja en sann och rimlig förklaring från en fabricerad bortförklaring.

Du tror en massa utan att veta, faktiskt utan att du har ens den minsta lilla aning.

Svar på tråden Tillitsproblem