Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Tror han är psykopat, han har isolerat mig från alla. Polis är uteslutet, var kan jag ringa för att prata?

Snälla, han ör inte farlig, jag är inte i fara alls,men kan man bara gå prata nånstans? Vet att du ser detta, läs mailet. Lev väl, jag har äntligen fattat.

• Svar på tråden Tror han är psykopat, han har isolerat mig från alla. Polis är uteslutet, var kan jag ringa för att prata?
  • Anonym (Ts)

Integå nånstans. Men skulle vilja prata på telefon då jag misstänker att jag är så pass gaslightad så jag tror på riktigt att allt som hände är bara mitt fel. Bespara mig svar som "ring imorgon", jag har äntligen fattat och det senaste hände idag.  Finns ingen morgondagen. Nån måste väl känna till psykopater?

Tillägg, han läser detta och har koll på allt, varje andetag jag tar.

• Anonym (Ts)

Tack för svar. Många år sen jag testade det. Vill helst prata med nån kunnig inom just psykopater och jag trodde jag var duktig på det. Större utmaning för honom?

• Anonym (Ts)
    Anonym (Kraft till dig!) skrev 2025-09-30 19:47:35 följande:

Ja, många av dem tycker att det är roligare att bryta ned en stark person. 

Vill du diskutera psykopater så tänker jag att en psykolog kan vara den rätta proffesionen att vända sig till.

Finns ibland på vårdcentraler. Man har rätt att byta till en annan vårdcentral i regionen, om din inte har en psykolog.

Vi har redan gått igenom himmel och h-vete. Han är dömd för grov misshandel m.m (JAG VET ATT DU.LÄSER DETTA F.D "ÄLSKLING" EFTERSOM DU HAR ALLA MINA KODER,) jag bara inte orkar längre.  Nu först insåg han att jag kommit underfund med allt han gjort. Flera ÅR!!!!! Han tog på sig en jacka och drog utan ett ord. 

Hur fan kan jag (som var så trasig innan hans misshandel psykiskt och fysiskt) kunna gå vidare nu? 

Ge ALDRIG råd igen om kvinnofridslinjen! Det är ett skämt om nån ens någonsin orkar svara. Provat det åratal..
  • Anonym (Ts)

Han är sjukt slipad, streetsmart säger han själv stolt. En missbrukande kvinnomisshandlare i mina ögon.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Kraft till dig!) skrev 2025-09-30 20:00:27 följande:

Ibland kan människor ha en partner som är narcissist eller har Asberger. Då kan de börja fundera på om partnen har psykopatdrag, men då är det något av de andra tillstånden istället som försvårar samlivet. 

Så kolla upp de diagnoserna om du inte tycker att psykopatbeteendena stämmer på din partner.

Svarar dig först. Han är diagnostiserad med ADHD. Ena barnet har en mer omfattande diagnos och kommer alltid behöva dygnet runt vård (bor på ett hem, gullig men inte samma problematik
    som han), den andra verkar klara sig ok. 
    Båda exen är döda (sjukdom han dödade nog inte dem, försökte döda mig dock men längsen). 

Skriver inte mer nu. Börjar bli rädd igen. 2 års fängelse satt han, grov misshandel och kvinnofridskränkning. 
  • Anonym (Ts)

Har köpt mat till mitt husdjur (igen ni som läser, han läser också), han vägrar lämna nycklarna och ringer jag polis blir vi båda hemlösa. Ni som läser här, snälla be honom lämna nycklarna I min låda så är vi klara med allt. (Lämnar hans saker dr han nor, går att göra i receptionen).

• Anonym (Ts)

Nu poppade en anledning till upp. Han är arg på mig för att han inte fick ett jobb när de kollade hans brottsregister och han har flera år i fängelse.  De ringde mig och ja sa "det är bättre nu typ", nu NU fattar jag alltid. 

Hur gör jag nu? Inget mer om kvinnofridslinjen... vilke. Onödig "hjälp"

• Anonym (Ts)
    Anonym (Kraft till dig!) skrev 2025-09-30 20:43:35 följande:

Ett nytt psykiskt mående bygger man med små pyttesteg, och lite bakslag ibland, under flera år. Men någon gång måste man ju börja resan.

Kan du ringa mig? Eller är du han Eller nån av exen? Nuvarande? 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Kraft till dig!) skrev 2025-09-30 20:45:50 följande:

Ja, han ska absolut lämna nycklarna i lådan! Ni måste vila från varandra! 

Jättebra. Tusen ggr har jag bett om det. Polis var här och tog bort honom men när jag själv gett honom nycklar finns det inget att göra.
Svar på tråden Tror han är psykopat, han har isolerat mig från alla. Polis är uteslutet, var kan jag ringa för att prata?