• Anonym (Ts)

Tror han är psykopat, han har isolerat mig från alla. Polis är uteslutet, var kan jag ringa för att prata?

Snälla, han ör inte farlig, jag är inte i fara alls,men kan man bara gå prata nånstans? Vet att du ser detta, läs mailet. Lev väl, jag har äntligen fattat.

• Svar på tråden Tror han är psykopat, han har isolerat mig från alla. Polis är uteslutet, var kan jag ringa för att prata?
  • Anonym (Kraft till dig!)

Psykopat + missbrukare till partner. Förstår om du känner dig helt slut. 

Försök att få kroppen att fungera i ett första steg. Regelbunden mat och sömn, ja du vet de vanliga råden. 

Har ni någon kvinnojour eller kvinnohus där du bor? Flera har ju fått stänga, tyvärr.

Om en person som svarade dig  på Kvinnofridslinjen var dålig, så kan en annan förstå och vara mer kunnig. 

De som är missbrukare får ofta ett psykopatiskt beteende därför att få tag i droger har högst prioritet för dem. De tappar all vanlig moral. Precis som en psykopat.

Kan använda matpengarna som de skulle köpa mat till barnen för till sprit t.ex. Går inte att lita på och håller andra nere med ständig kritik.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Kraft till dig!) skrev 2025-09-30 20:00:27 följande:

Ibland kan människor ha en partner som är narcissist eller har Asberger. Då kan de börja fundera på om partnen har psykopatdrag, men då är det något av de andra tillstånden istället som försvårar samlivet. 

Så kolla upp de diagnoserna om du inte tycker att psykopatbeteendena stämmer på din partner.

Svarar dig först. Han är diagnostiserad med ADHD. Ena barnet har en mer omfattande diagnos och kommer alltid behöva dygnet runt vård (bor på ett hem, gullig men inte samma problematik
    som han), den andra verkar klara sig ok. 
    Båda exen är döda (sjukdom han dödade nog inte dem, försökte döda mig dock men längsen). 

Skriver inte mer nu. Börjar bli rädd igen. 2 års fängelse satt han, grov misshandel och kvinnofridskränkning. 
  • Anonym (Ts)

Har köpt mat till mitt husdjur (igen ni som läser, han läser också), han vägrar lämna nycklarna och ringer jag polis blir vi båda hemlösa. Ni som läser här, snälla be honom lämna nycklarna I min låda så är vi klara med allt. (Lämnar hans saker dr han nor, går att göra i receptionen).

Ett nytt psykiskt mående bygger man med små pyttesteg, och lite bakslag ibland, under flera år. Men någon gång måste man ju börja resan.

• Anonym (Ts)

Nu poppade en anledning till upp. Han är arg på mig för att han inte fick ett jobb när de kollade hans brottsregister och han har flera år i fängelse.  De ringde mig och ja sa "det är bättre nu typ", nu NU fattar jag alltid. 

Hur gör jag nu? Inget mer om kvinnofridslinjen... vilke. Onödig "hjälp"

• Anonym (Ts)
    Anonym (Kraft till dig!) skrev 2025-09-30 20:43:35 följande:

Ett nytt psykiskt mående bygger man med små pyttesteg, och lite bakslag ibland, under flera år. Men någon gång måste man ju börja resan.

Kan du ringa mig? Eller är du han Eller nån av exen? Nuvarande? 

Ja, han ska absolut lämna nycklarna i lådan! Ni måste vila från varandra! 

• Anonym (Sekhmet)
    Anonym (Ts) skrev 2025-09-30 19:58:16 följande:

Han är sjukt slipad, streetsmart säger han själv stolt. En missbrukande kvinnomisshandlare i mina ögon.

Så vad ska du göra då när inga råd duger?

Du kunde ha börjat i TS med "har provat x, y, z det funkade inte för mig", för att spara tid.

Den som har vänner och familj mobiliserar dem, den som inte har någon måste antingen fly eller slåss effektivt och med permanent resultat. 

Jag är inte han, det är jag som skriver om olika diagnoser i den här tråden.

Det är ingen id'e att vi pratar på telefon, för jag vet inget alls om hur man gör när man vill att någon annan ska lämna lägenhetsnycklarna, men samtidigt inte vill ringa polisen om personen inte gör det.

Jag har aldrig jobbat på kvinnojourer heller. 

Kan du byta lås eller bor du i andra hand? 

Kan låssmeden montera ett extralås? Som ett sjutillhållarlås eller liknande? 

Det var väl att han hade flera år i fängelse som satte stopp för arbetet antar jag, sådant kan ha betydelse i vissa jobb. 

Svar på tråden Tror han är psykopat, han har isolerat mig från alla. Polis är uteslutet, var kan jag ringa för att prata?