Är det orimligt att han betalar mer av maten?
Glömmer vi att ta fram bröd ur frysen äter de inget bröd. Sen nästa vecka duger inte det brödet och vi har typ 17 halvätna förpackningar bröd i frysen. Och nej, jag och min sambo gillar inte deras banan-persika-kaktus-chokladbollsyoghurt eller vad det nu kan vara.
Vad skulle det handla om annars tänker du?
Fast hur svårt hade det varit redan ifrån början att säga nej?
Nej, vi köper denna yoghurt som alla får äta och duger inte den får man ta av detta bröd som också är samma sort för alla just den veckan.
Så länge det är vanligt bröd utan en massa konstigheter i förstår jag inte varför samma limpa inte skulle duga åt alla.
Och vill inte barnens far vara med på det tåget så är det bara att kolla era matinköp och så betalar du bara 1/4 av det. Punkt!
Det är ju inte du som äter den dyra specialyoghurten eller brödet. Så klart att han inte ser någon anledning till åtstramning på stolligheten att köpa massa olika och att massa kastas för du är ju med och betalar så han slipper stå för hela kostnaden själv.
Jag har stenhårt kört med att det är väl mycket roligare att som familj kunna köpa glass eller åka på bio eller en resa eller vad som istället för att slösa pengar på att kasta mat, stå med kylskåpet öppet i 3 timmar osv.