• Anonym (Kluven utan hopp)

GLP-1 analog och pcos?

Hej.
    Jag försöker gå ner i vikt, men har svårt med det pga både pcos och ämnesomsättnings problem (har anlag till struma men ligger inte fel så jag äter  levaxin, fast jag pendlar) och enda hjälpen jag kan få är glp-1 analog då jag inte inte gått ner med varken metformin eller för egen maskin. Dock anser jag sprutorna som ett alternativ för mig då jag inte gar ekenomi för det eller för att jag inte vet hur det blir när man slutar med det eftersom problematikenbakom min viktnedgång fortfarande kommer finnas kvar. Någon som vet hur kroppen påverkas med både pcos och låg ämnesomsättning/metabolism om man tar glp-1 och vad som händer med kroppen när man slutar? Har försökt få hjälp med både den hormonella obalansen och ämnesomsättning i flera år utan något större resultat, har fått provera för att få lite mer regelbunden mens och lite lättare att ta tsh blodprov å det är den hjälpen jag har fått på ca 11 år.
    Anledningen till att jag behöver gå ner i vikt är för att jag vill får hjälp med fertilitethjälp för att skaffa syskon, men behöver gå ner minst 15kg för att få genomföra det.

• Svar på tråden GLP-1 analog och pcos?
  • Anonym (Kluven utan hopp)
    Dock anser jag sprutorna som ett alternativ för mig då jag inte gar ekenomi för det eller för att jag inte vet hur det blir när man slutar med det eftersom problematikenbakom min viktnedgång fortfarande kommer finnas kvar. 

Dock anser jag inte sprutorna som ett alternativ, ska det stå.
Svar på tråden GLP-1 analog och pcos?