Inlägg från: lunyum |Visa alla inlägg
  • lunyum

BF Juni 2026 💕

Hallå! Hoppar in här nu efter att ha plussat i tisdags. Fick reda på det svintidigt så är fortfarande flera dagar från att ens missa mensen, så det känns nästan lite overkligt än så länge.

Har ett missfall i  v5+4 i bagaget så jag har lite svårt att lita på att graviditeten kommer att hålla i sig, men jag är så tacksam och glad för att åtminstone vara gravid just nu. Testerna är redan starkare än vad de blev i den graviditeten trots att det bara är 11 dagar efter ägglossningen vilket jag försöker se som ett positivt tecken! 

• lunyum
    Linnea1986 skrev 2025-10-17 16:32:09 följande:
    Grattis, när är du beräknad? Vilken vecka? Jag är i vecka 4(3+4) idag ☺️
    Då ligger vi väldigt nära varandra, jag är i vecka 3+2! Kul med någon i nästan samma fas 😊 BF 30/6 (men 28/6 om jag går efter befruktning), du då? 
  • lunyum
    Granen123 skrev 2025-10-17 15:53:14 följande:

Jag har varit på gyn onsdag och fredag denna vecka för uppföljning av mitt hcg. Detta pga av mitt tidigare utomkvedshavandeskap som jag opererades för i augusti.. fick precis veta att mina värden har dubblerats på 48 timmar 😭😭😭 dem tror nu mera på att detta är en graviditet i livmodern än ett till X och jag ska få komma tillbaka på onsdag nästa vecka för ett nytt VUL. Har varit så nervös att jag velat kräkas denna vecka, att få veta att hcg-nivåerna stiger som förväntat vid en ?normal graviditet? får mig att gråta glädjetårar. Rädslan för ett nytt X har varit enorm. Nu har den värsta nervositeten släppt, så får jag se vad VUL visar nästa vecka <3 ville bara dela med mig av denna glädjande nyhet ❤️❤️❤️

Så roligt! Vilken lättnad för dig! 
  • lunyum
    Linnea1986 skrev 2025-10-17 20:02:58 följande:
    Beräknad 28/6, men så himla orolig att de inte kmr gå vägen eftersom ja hade en kemisk i augusti så övertänker allt just nu ❤️
    Förstår precis ❤️ Vågar liksom inte utgå ifrån att jag kommer att vara gravid om en vecka. Har sagt ?om jag fortfarande är gravid då? till min man varje gång vi pratat om olika saker vi ska göra de närmaste månaderna. Jag har ändå försökt unna mig att vara glad och drömma lite trots oron, för förra gången blev jag ändå ledsen när det tog slut trots att jag inte hade låtit mig själv riktigt fästa mig vid tanken på det embryot. 
  • lunyum
    lillemmy skrev 2025-10-18 08:04:31 följande:
    För mig är det exakt likadant, vågar inte ta ut något i förskott , är jätte rädd att något ska gå fel
    Jag försöker påminna mig om att det rent statistiskt sett är mest sannolikt att vi får behålla det även om man såklart inte kan veta hur det blir. Jag tycker att det varit hjälpsamt att kolla hur risken minskar dag för dag på https://datayze.com/miscarriage-chart 
  • lunyum

Jag vågade mig på att skicka en förfrågan om inskrivningsamtal hos barnmorskan redan nu. Kändes lite konstigt att skicka in det så tidigt men tänkte att det kanske var bättre att ändå få in det så snart som möjligt, så får jag bara höra av mig igen om det skulle visa sig vara kemiskt. 

• lunyum
    Granen123 skrev 2025-10-18 14:37:26 följande:

Tack för att du delade länken. Det var precis vad jag behövde se och läsa idag 🙏🏻 sparade ner den som bokmärke och kommer att öppna den då och då för att påminna mig om oddsen  🥰 :) 

Vad skönt att det hjälpte lite! 
  • lunyum
    Granen123 skrev 2025-10-21 06:44:37 följande:

Jag testade mitt hcg på sjukhuset förra veckan, dpo 16 var hcg 844 och två dygn senare dpo 18 i fredags, var hcg 1732. Det steg som förväntat men dem ville ta in mig för VUL onsdag denna vecka för att få bekräftat att graviditeten verkligen sitter i livmodern? för det var för tidigt att se det dpo 16 med värde på 844, dem tittade men kunde inte se något annat än något misstänkt förtjocknad vid höger äggstock/äggledare varav min panik. Aldrig någonsin har dagarna gått så långsamt?

Imorgon fm ska jag få besked på vart denna graviditet har satt sig. Vill hoppas och tro att den sitter rätt med tanke på den fina hcg-ökningen förra veckan. Men pga det luddiga dem sett vid min enda kvarvarande äggledare så är jag livrädd?. Skräckslagen är nog också ett bra beskrivande ord. Försöker lugna mig med tankar om att hcg kanske inte borde stiga så fint om det var ett nytt X samt att jag kanske borde fått symtom snart vid det här laget som sist, blödningar eller skum ensidig värk som jag hade då? inget av det har jag nu. Håll gärna era tummar för mig imorgon ❤️❤️❤️

Håller tummarna för dig! Hoppas att du får goda nyheter imorgon. 
  • lunyum
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-23 11:07:44 följande:
    Nej, jag tar hcg privat. Kollade för jag tyckte stegringen på testen blivit långsammare och fick 3+ först nio dagar efter 2-3. Vilopuls och temp har även sjunkit under veckan, vilket alltid är ett tydligt tecken för mig. Har börjar blöda klarrött nu idag så är ändå glad att jag kollade upp det och inte fick en chock?
    Så tråkigt, jag beklagar! 
  • lunyum
    Granen123 skrev 2025-10-24 13:54:16 följande:

Förlåt för sen uppdatering här men jag har varit i en liten lyckobubbla sedan i onsdags? jag fick bekräftat genom VUL att graviditeten sitter i livmodern, grät glädjetårar i gynstolen och båda läkarna gratulerade mig flera gånger om. 😭😭😭🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 är sååå glad och lättad över att det inte är ännu ett utomkvedshavandeskap. Det var i exakt samma gynstol jag låg i för 2 månader sedan när jag fick veta att jag hade ett utomkvedshavandeskap som jag nu på nytt satt i men nu fick positiva nyheter att det satt i livmodern 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 .  Exakt samma plats men med två helt olika besked och efterföljande känslor. 

Ååååh vad glad jag blir för din skull! Vilken lycka! 
  • lunyum

Var hos BM för inskrivning igår! Fick tid för KUB i slutet av vecka 13 någon dag innan jul på en dag där jag vet att det kommer vara helt omöjligt att komma ifrån jobbet i och med att nästan alla ska vara lediga då och min man dessutom är bortrest, så jag kommer mest troligt få boka om det till efter nyår. Då känns det plötsligt så sjukt sent? Är det något allvarligt fel på fostret vill jag veta det så tidigt som möjligt. Kanske är det ändå värt att betala 7000 kr för att göra NIPT privat i vecka 11? 

• lunyum
    Anonym (Nono) skrev 2025-11-04 17:40:14 följande:
    Optimal tid för kub är 12+4 till 13+6. Men kanske kan du få dagen innan din tid. Det går göra tidigare än slutet på v13 men de vill gärna lägga det mot slutet v13 till v 14.
    ring och hör vilka alternativ som kan finnas ☺️
    Vad bra att veta hur spannet ser ut! Himla typiskt att hela den veckan är julveckan för min del. Det känns svårt att få till! 
  • lunyum
    Anonym (Nono) skrev 2025-11-04 21:23:25 följande:
    Går att göra tidigare också, så ring direkt och se om de har någon tid som kan passa när det funkar 🥰
    Jag fick lite knorrande en tid i 12+2 trots allt! Utifrån när jag tror att jag hade ägglossning borde jag ?egentligen? vara 12+3 då vilket känns som att det borde funka utan problem. Tack för hjälpen med info! 
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;