Inlägg från: Angelica198607 |Visa alla inlägg
  • Angelica198607

BF Juni 2026 💕

Hoppar in här då jag plussade igår 🙏 Räknat ut att vi är 5+0 idag med bf 23/6. Har inte vart till mvc ännu, men vill begära ett vaginalt ultraljud för att lugna mig och se att allt är bra när vi väl får en tid 🥹
    Är 39 år, fyller 40 samma sommar som jag är beräknad så min ålder skrämmer mig lite. Har 3 barn sen innan som är 13,16 & 18 år samma sommar som bebis är beräknad ( vi alla fyller juli & augusti så ännu 1 sommarbarn 😅 ) Kul att få följas åt med er & hoppas det går vägen för oss alla 🌸

• Angelica198607
    Anonym (C) skrev 2025-10-24 09:30:44 följande:

Har vi inga tidiga juni-bf i tråden? Känns som att vi alla är runt 20:e eller senare. Drömmer

Jag är i vecka 5+6 idag, går alltså in i vecka 7 imorgon. Helt sjukt. Har kontaktat mvc nu och hoppas göra tidigt vul och nipt, har ett (för mig) traumatiskt missfall i bagaget så vill gärna ha lite koll längs vägen. Upplever dock en stark känsla av att den här graviditeten kommer att ta sig - brösten är enorma och bröstvårtorna är så jäkla ömma att jag måste smörja in dem, och jag känner verkligen av ett tryck runt livmodern, det känns verkligen som att den växer. Tror inte jag känt det så tydligt med mina tidigare graviditeter. 

Samtidigt spökar såklart oron för missfall, framförallt då jag vet att det här blir sista chansen eftersom maken egentligen inte vill (han kommer att älska ungen så det är jag inte orolig för, men han kommer inte aktivt att skapa en till om det inte går vägen). Är också orolig för vad ett eventuellt missfall skulle kunna göra med mitt mående, då mitt tidigare "traumatiska" missfall försatte mig i en depression. Så jag ska nog ligga steget före och be att få prata med en kurator också. 

Kram på er som är oroliga över lågt hcg och blödningar, håller verkligen tummarna för att det slutar bra för er ändå. <3 

Förstår din oro, men försök släpp dom jobbiga tankarna & ta en dag i taget. Jag är själv otroligt orolig pga min ålder men tankarna gör mig knäpp så bestämt mig för att glädjas åt varje dag som kommer med symptom och att det inte blöder något 🙏  Skulle dock vilja göra ett Vul, men minns inte hur man går tillväga. Ska på inskrivningssamtal på torsdag, kan jag be om det då tro? 
  • Angelica198607

Var iväg & tog blodprov idag och det visade att jag har låg sköldkörtel. Bm har inte hunnit ringa mig idag så får vänta över helgen innan det troligtvis blir medicin. Men är så otroligt nervös att detta ska orsaka missfall då det stod att chansen är stor så länge man inte behandlar. Är i v6+3 idag. Nån annan som har samma problem? Men nu faller många pusselbitar på plats varför jag mår/mått som jag gör. 

Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;