Inlägg från: lillemmy |Visa alla inlägg
  • lillemmy

BF Juni 2026 💕

Granen123 skrev 2025-10-13 22:02:59 följande:

Åh vad skönt att det slagit om till 3+ men förstår verkligen din oro. När är du beräknad? 

Jag ringde idag och fick en tid imorgon för ett extra tidigt VUL. Får se om det ens är möjligt att se något så här pass tidigt men om inte så får jag komma tillbaka, dem erbjöd mig i vilket fall att få komma in imorgon. 

Jag är i vecka 5+0 idag så var i vecka 4+6 igår , men de är så konstigt för all min ömhet i brösten är HELT borta från och med nu , brukar alltid vakna och känna av brösten men nej inte idag, jag är iaf beräknad 16/6, vad skönt att du får komma in redan idag , här där jag bor är dom väldigt restriktiva och ska till ganska mycket för att man ska få komma in, ja får försöka överleva till på måndag , gud va ja är nervös och konstant orolig 
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-14 06:36:23 följande:
    Hur gick det med ökningen på blodprovet?
    Det gick väldigt bra jag hade 798 i HCG DEN 10/10 och så tog jag ett nytt igår men det har jag inte fått svar på ännu, däremot fick jag 3+ på clearblue digital igår kväll så HCG bör ju ha gått upp sedan i fredags så nu håller jag tummarna 
  • lillemmy
    Granen123 skrev 2025-10-15 12:00:04 följande:

vart i graviditeten var du när du fick 798 hcg som provsvar? 😀 Skönt att graviditeten Verkar gå åt rätt håll <3

Jag var på 17 dagar efter ÄL tog sedan ett till prov 20 dagar efter Äl och då låg de på 2750 men nu har ja inte tagit något prov på någon dag och nu är ja åter igen jätte orolig , drömt att ja fått missfall. brösten är inte ömma och känns inte lika stora heller, inte lika hård i magen etc 😞 börjar va rädd att detta är påväg att bli ett missfall iaf 😭 ren och skär panik , har nu bokat in ett ytterligare HCG på fredag för de va bara då de fanns tid 😢
  • lillemmy
    Granen123 skrev 2025-10-15 12:20:32 följande:

Fin stegring på dina hcg-nivåer <3 
    tar du dina hcg-provet privat? Eller får du uppföljning via sjukhuset? När man tar privat brukar det ta ett par dagar innan man får provsvar vad jag förstått. Har du haft några blödningar eller någon blödning? Jag vill inte förminska dina känslor, har du någon du kan prata med? <3 Förstår  din oro, jag har själv knappt sovit något i natt efter gårdagens ultraljud. Hade jag inte haft mitt X i bagaget så hade jag inte haft denna oro. Det enda jag vill är att få bekräftat att graviditeten sitter i livmodern?. 

Jag har också ett X i bakgrunden och har inte fått ha mitt tidiga ultraljud än för att ens bekräfta att det sitter på rätt ställe , men med tanke på va du skrev tidigare om ditt ultraljud är jag väldigt glad för det. jag har mitt ultraljud på måndag och då är jag i vecka 5+6 , jag försöker verkligen att inte överanalysera mina symtom men det är i princip omöjligt , jag tar mina HCG prover privat, tar bara 1 dygn under veckorna att få svar , tar man på fredag kan man få vänta tills måndag. 
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-15 14:10:51 följande:
    Det låter ju inte så bra att ha ?ren och skär panik? enbart av den anledningen att symptomen varierar (vilket det gör för oss alla) när du haft en så utmärkt hcg-utveckling. Försök fokusera på att allt faktiskt ser bra ut för dig än så länge. 
    Nä det är inte bra och om jag hade kunnat bestämma själv hade jag helst inte haft någon panik alls och inte heller överanalyserat mina symtom , jag hoppas verkligen att det bara är jag som överanalyserar och får panik helt i onödan 
  • lillemmy
    Anonym (Orolig) skrev 2025-10-15 16:33:53 följande:
    Samma här, tar mina privat. Tog hcg I måndags o vat då I v 5+2 som låg på 240 och lämnade nytt idag. Är så.jimlsa nervös. Hcg på 240 o v 5+2 måste ju vara kört 😭
    Det är inte alls kört, det är ett stort normalspann 💕 håller tummarna 
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-15 16:42:41 följande:

Av det du skrivit här, och jag menar verkligen detta i all välmening, så ja det objektivt sett som att du överanalyserar och oroar dig i onödan. Jag hade varit överlycklig om jag haft dina hcg resultat. Det är ju ingen garanti såklart, men det är ju det enda man har att hå på såhär tidigt. 

jag fick 2-3 på CB för en vecka sedan på 3+6 och har fortfarande 2-3 idag på 4+6. jag håller tummarna att det slår om imorgon!

Absolut , förra graviditeten med sonen fick jag 3+ då jag var i vecka 5+0 eller 5+1-2 är lite oklart när ja ägglossade men de var inte innan vecka 5+0 som ja fick 3+ iaf , håller tummarna 
  • lillemmy
    Anonym (Orolig) skrev 2025-10-16 15:24:04 följande:
    Hoppas det ❣️🙏🏽 nytt hcg som visar på 562, så det har mer än dubblerats. Vågar dock inte glädjas än. Tycker fortfarande jag har väldigt låga siffror om jag jämför med mina andra graviditeter. Sist hade jag hcg på 23 000 o det var en missed abortion i v 6. Aja, Vul på tisdag. Längtar ihjäl mig!
    Åh nej va hemskt 😞 men ja som du själv säger så spelar ju siffrorna inte jätte stor roll isåfall och ditt har ju fördubblats på två dagar så då är ju de provet precis som de ska 
  • lillemmy
    Anonym (Orolig) skrev 2025-10-16 19:25:31 följande:

O nu blöder jag, klarrött blod o lite molande värk.

Började imorse med bruna flytningar efter att vi hade sex igår kväll.

Visste att hcg nivån var för låg för den veckan jag är i..

Jag blödde också efter sex då jag väntade mitt första barn och det var också först bruna flygningar och sedan klarrött men sen avstannade det och blev inget mer jag håller tummarna för att det är så det är för dig med ❤️
  • lillemmy
    Anonym (Orolig) skrev 2025-10-16 20:20:50 följande:
    Hade du också som lite mensvärk/molvärk?
    Japp jag hade det mer eller mindre fram till vecka 12 med dottern, ja va helt säker På att ja fått missfall men bokade ändå in ett ultraljud i vecka 10 som då visade ett sprattlande foster 
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;