Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

BF Juni 2026 💕

Granen123 skrev 2025-10-24 13:54:16 följande:

Förlåt för sen uppdatering här men jag har varit i en liten lyckobubbla sedan i onsdags? jag fick bekräftat genom VUL att graviditeten sitter i livmodern, grät glädjetårar i gynstolen och båda läkarna gratulerade mig flera gånger om. 😭😭😭🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 är sååå glad och lättad över att det inte är ännu ett utomkvedshavandeskap. Det var i exakt samma gynstol jag låg i för 2 månader sedan när jag fick veta att jag hade ett utomkvedshavandeskap som jag nu på nytt satt i men nu fick positiva nyheter att det satt i livmodern 🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻 .  Exakt samma plats men med två helt olika besked och efterföljande känslor. 

Grattis, underbart att höra <3 Den 6:e ska jag på inskrivning, kommer att vara i vecka 7+4 då. Hoppas få vul och se ett pickande hjärta <3
  • Anonym (C)

Har känt så mycket stickande och att det spänt kring livmodern förra veckan, igår insåg jag att jag inte känner något.Oron slår till direkt. Vet att symptomen kan variera enormt (hade inga alls med första barnet förutom en förlamande trötthet), men nu bokade jag in ett privat ultraljud imorgon iallafall. Behöver veta hur det står till, kan inte vänta. Hoppas få se hjärtslag. 6+3 imorgon <3 

• Anonym (C)
    LLW skrev 2025-10-27 13:34:10 följande:
    Förstår dig helt <3 det här är min åttonde graviditet, och jag har alltid varit helt knockad av illamåendet vid det här laget. Tagit alla möjliga mediciner men inget har hjälpt, och denna gång mår jag bara pyttelite illa om jag inte ätit på några timmar. Sen har jag ju fått 6 missfall, så i mitt fall betyder ju inte symtom att något är rätt, men avsaknaden känns ändå oroande.. Vad skönt för dig att få komma in imorgon och titta. Håller tummarna för dig! Jag ska boka in ett tills i slutet på veckan. Är i 6+1 idag så vill vänta ett par dagar till, men är inställd på att det är en ofostrig graviditet igen :( 
    Fy sjutton, jag har själv gått igenom två missfall och tyckte att det var oerhört jobbigt. Håller verkligen tummarna att det går vägen för dig denna gång ❤️❤️❤️

Tiden jag bokat imorgon avbokades - tydligen gjorde de inte vul där, bara ul från 8+0. Men jag hade ju verkligen snöat in mig på detta, så spontanbokade en tid på en annan mottagning nu samma eftermiddag istället. Fick se en liten liten plutt med hjärtslag och daterades till 6+2 med bf 19 juni precis enligt mina egna beräkningar ❤️ Nu hoppas jag att den stannar ❤️
  • Anonym (C)
    FingersKrossed skrev 2025-10-27 16:28:34 följande:

Jag har inte varit jätte aktiv i tråden men iaf skrivit något inlägg. Det blev iaf missfall här. 😔 vet att det kommer bli bättre men det är såklart en stor sorg. Jag vill iaf önska resten ett STORT lycka till ❤

Stor kram till dig, hoppas det tar sig igen snart ❤️❤️❤️
  • Anonym (C)
    Anonym (BFjuni) skrev 2025-10-28 22:31:04 följande:

Jag fick reda på igår att vi väntar tvillingar. Är i chock och jätteorolig.. 

Wow vad häftigt! Kan tänka mig att det är en skräckblandad förtjusning. ❤️ Vilken vecka är du i?
  • Anonym (C)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-29 09:38:02 följande:

Var på VUL idag i v 6+6 och var i chock när vi fick se ett tickande hjärta och en graviditet som såg normal ut, mätte till vecka 6+5. Var så säker på att det avstannat. Är såklart jätteglad men kan inte riktigt ta in det och vågar inte lita på det efter både långsam hcg-ökning och blödning i förra veckan.

Stort grattis! ❤️ Allt känns verkligen så skört nu i början. Men just nu ser ju allt bra ut, så försök att njuta just nu. Jag har själv ett MA i bagaget som spökar mycket hos mig just nu, så jag förstår hur du känner. ❤️
  • Anonym (C)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-29 10:12:49 följande:
    Tack! Har haft 9 missfall tidigare och detta är första gången vi sett hjärtslag ❤️
    Hoppas verkligen att det är er tur nu då ❤️❤️❤️❤️
  • Anonym (C)
    LLW skrev 2025-10-31 12:25:14 följande:

Hemkommen från sjukhuset nu, där jag fick mitt sjunde missfall bekräftat. Hade det på känn i och med bristen på symtom. Hinnsäcken var pytteliten och fostret hade inga hjärtslag. Är bokad för skrapning på måndag. 

så nu ska jag bara sudda bort den framtiden. Försöka tänka om. Sluta drömma. Jag tror inte det blir fler barn för oss, som jag känner nu slutar resan här. Nio små liv har vuxit i min mage men endast två har överlevt.. 

önskar er andra ett stort lycka till <3 

Åh vad ledsam, stor kram till dig 😢❤️❤️❤️
  • Anonym (C)

Idag har jag varit på inskrivning på spec-mvc, fick även göra ett vul och hjärtat pickar på och bebisen beräknades till 7+5, senaste vul var förra måndagen i 6+2 så än så länge utvecklas den som den ska. Har precis som många av er andra ett MA i bagaget där bebisen dog i vecka 9, så än vågar man inte riktigt slappna av, men än så länge går allt i rätt riktning.

Fått tid till KUB nu också, 11 dec. 🥹 

• Anonym (C)

Den här helgen började inte riktigt som jag hoppats. Igår eftermiddag efter en timmes fysiskt arbete i trädgården fick jag en rosa blödning. Den stannade av direkt och sedan dess syns inga spår, inget brunt eller rosa eller rött alls och jag känner inget heller. I torsdags syntes hjärtslag på vul bebisen låg ?långt upp i livmodern?.

Efter att ha gått igenom både MA och MF tidigare (och två friska barn där jag aldrig hade blödningar) ställde jag direkt in mig på det värsta och gick och lade mig. Nu har det gått ca 20 timmar och ingenting mer. Så på något sätt börjar jag väl hoppas att det var någon form av ansträngningsblödning, alternativt genombrottsblödning (går in i v 9 idag). Får bara vänta och se helt enkelt. 

• Anonym (C)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-11-08 16:37:24 följande:
    Slemhinnorna är mer sköra under en graviditet, och man får mer blodflöde. Man märka det genom att tandköttet blöder när man borstar tänderna eller svullna slemhinnor i näsan. Man kan även märka det med blödning om man lyft tungt. Kan det vara något sånt? 
    Det är det jag hoppas på. ❤️ Är så enkelt att direkt ställa in sig på det värsta bara. 
  • Anonym (C)
    lillemmy skrev 2025-11-09 08:05:15 följande:
    Jag har haft blödningar i båda mina graviditeter som resulterat i levande barn och den ena låter precis som den blödning du beskriver , jag tror inte du behöver oroa dig ❤️ hoppas allt ser bra ut för dig sedan ❤️
    Jag hoppas verkligen det ❤️ Har fortfarande inte kommit något mer, så börjar våga tro att allt kanske är ok. 
  • Anonym (C)
    CS12 skrev 2025-11-10 17:54:51 följande:

Hej, som jag misstänkte var det ngt som inte stämde. Tidigare MA satte mig på spänn och under vul för 2v sedan blev jag flyttad bakåt 12 dagar, hjärtaktivitet fanns men jag upplevde den som långsam. Idag hade jag planerat privat ul för att kolla iom jag inte fick ny tid förrän kub i v12. De fann fostersäck som mätte 8+6 och gulsäck men kunde inte se foster eller blodflöde. Så nu sitter jag på sjukhuset för att få det bekräftat, avslutat, och lägga tankar på en till familjemedlem på hyllan. Vi var överens om att tredje gången var sista gången, oavsett hur det skulle sluta - trist nog i ännu ett MA.
    Önskar er alla andra lycka till!! Hjärta

Beklagar verkligen 😢 stor kram till dig ❤️
  • Anonym (C)

Bokade in ett ultraljud idag för att lugna mig efter fredagens blödning. Fick se en levande liten krabat med starka hjärtslag som dessutom bjöd på lite rörelser. Beräknas till 8+3 idag och i 8+4 beräknades min plutt som jag förlorade i MA ha stannat av. Men jag fick även se blodcirkulation och allt nu och nu känner jag nog att jag kan andas ut och faktiskt tro på den här lilla krabaten. ❤️

• Anonym (C)
    Anonym (Första) skrev 2025-11-12 08:32:12 följande:

Hejsan, jag är bf 28juni men har nu fått lite könningar/stickningar/molande inget som gör ont utan bara ett litet obehag mot högra äggstocken/ledaren och är nu livrädd för utomkveds 😱 har bokat in privat ultraljud på söndag men tiden går i ultrarapid .
    Någon som upplevt samma men att det inte varit någon fara?

Jag har absolut känt så lite mer åt ett håll ibland och det har inte varit någon fara. Men det är alltid skönt att kolla så att allt är som det ska ❤️
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;