Skumbanan01 skrev 2025-12-03 15:15:30 följande:
Hej
Jag har bf 7e juli så tillhör egentligen inte denna grupp men brukar läsa tråden ibland ändå.
Såg ditt inlägg och jag förstår till 100% hur du känner. Jag har två pojkar och väntar vårt 3e barn nu, en överraskningsbebis som inte var planerad. Jag försöker ställa mig in på en pojke till för det är tydligen det vi får känns det som. Men när jag väntade 2an och som jag då trodde skulle vara vårt sista barn så önskade jag med allt jag hade att det skulle vara en flicka, bröt ihop efter rul när vi fick veta att det var en till pojke och med det en massa skuld och skam känslor.
Jag trodde till och med att jag inte skulle älska min bebis om det inte var en flicka som kom, så blev det ju såklart inte å han är det finaste som finns.
Men jag gick till en kurator också för att få ventilera och sortera i alla känslor.
Det blev ett långt inlägg nu men ville verkligen visa att du inte är ensam och vi är fler som förstår hur du känner.
Tack ❤️
Jag känner igen de där. Förra graviditeten tog vi aldrig reda på vad det var och hade förhoppningen hela graviditeten att det var en flicka. Ut kom vår lilla pojke och besvikelsen var total. Att vänta till förlossningen rekommenderar jag inte om man hoppas på ett specifikt kön. Just nu hoppas jag bara att de sett fel på nipt. Att några celler är kvar från pojkarna typ.
Lycka till och jag hoppas du får din flicka ❤️