Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

BF Juni 2026 💕

Anonym (Daisy) skrev 2025-10-20 21:48:52 följande:

Dåliga nyheter här tyvärr, jag tog hcg för tre dagar sedan som låg på 2282 och nu 72 timmar senare ligger det bara på 3678 så det är nog kört även denna gång. Jag har haft symptom som kommit och gått senaste dagarna och började även ana oråd när CB inte ökade till 3+ när det? borde?. Hade verkligen förhoppning denna gången då det började så starkt :(

Vilken vecka är du i? 
    Gick in i v5 i fredags och clearblue visade då fortfarande 2-3 veckor. Gav upp de testen och kollar bara hcg test med några dagars mellanrum. 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-20 21:48:52 följande:

Dåliga nyheter här tyvärr, jag tog hcg för tre dagar sedan som låg på 2282 och nu 72 timmar senare ligger det bara på 3678 så det är nog kört även denna gång. Jag har haft symptom som kommit och gått senaste dagarna och började även ana oråd när CB inte ökade till 3+ när det? borde?. Hade verkligen förhoppning denna gången då det började så starkt :(

Hur går det för dig? Tagit fler hcg?
  • Anonym (Tredje)
    Granen123 skrev 2025-10-21 06:44:37 följande:

Jag testade mitt hcg på sjukhuset förra veckan, dpo 16 var hcg 844 och två dygn senare dpo 18 i fredags, var hcg 1732. Det steg som förväntat men dem ville ta in mig för VUL onsdag denna vecka för att få bekräftat att graviditeten verkligen sitter i livmodern? för det var för tidigt att se det dpo 16 med värde på 844, dem tittade men kunde inte se något annat än något misstänkt förtjocknad vid höger äggstock/äggledare varav min panik. Aldrig någonsin har dagarna gått så långsamt?

Imorgon fm ska jag få besked på vart denna graviditet har satt sig. Vill hoppas och tro att den sitter rätt med tanke på den fina hcg-ökningen förra veckan. Men pga det luddiga dem sett vid min enda kvarvarande äggledare så är jag livrädd?. Skräckslagen är nog också ett bra beskrivande ord. Försöker lugna mig med tankar om att hcg kanske inte borde stiga så fint om det var ett nytt X samt att jag kanske borde fått symtom snart vid det här laget som sist, blödningar eller skum ensidig värk som jag hade då? inget av det har jag nu. Håll gärna era tummar för mig imorgon ❤️❤️❤️

Hur gick det för dig?
  • Anonym (Tredje)

Illamående och konstant magsvullnad. Känner att jag är full i magen men det får liksom inte komma ut. Så jobbig känsla 😅

• Anonym (Tredje)
    Anonym (W) skrev 2025-10-30 15:23:09 följande:

Jag träffade läkare idag och det syntes ingenting i livmodern, varken foster eller spår av en graviditet.., blev rätt snabbt ta blodprover och prat om utomkvedshavandeskap? jag är i total chock och tårarna bara rinner.. Jag önskar er andra all lycka till! 

Beklagar, vet hur tufft det är när man får höra att det inte finns ngt ❤️
  • Anonym (Tredje)

Är det fler som mår rätt bra i början av dagen, svullnad och illamående pekar runt middagstid och på kvällarna mår man lite illa men är sååå hungrig men kan inte äta? 
    Borsta tänderna är det värsta jag gör på hela dagen och kräks lätt då. 

Har ni några tips? Försöker småäta men illamåendet försvinner liksom inte. Tycker det sitter med svullnaden 

• Anonym (Tredje)
    LLW skrev 2025-10-31 12:25:14 följande:

Hemkommen från sjukhuset nu, där jag fick mitt sjunde missfall bekräftat. Hade det på känn i och med bristen på symtom. Hinnsäcken var pytteliten och fostret hade inga hjärtslag. Är bokad för skrapning på måndag. 

så nu ska jag bara sudda bort den framtiden. Försöka tänka om. Sluta drömma. Jag tror inte det blir fler barn för oss, som jag känner nu slutar resan här. Nio små liv har vuxit i min mage men endast två har överlevt.. 

önskar er andra ett stort lycka till <3 

Kram ❤️ vet hur tufft det är. Ta hand om dig ❤️
  • Anonym (Tredje)

7+4 idag. Alltså illamåendet får gärna försvinna  nu. Har inte alls haft illamående med grabbarna. Mat har varit så gott och jag var hungrig hela tiden. Nu inget med protein alls. Sallad är bra, saft Soppa ännu bättre. Så hungrig men kan inte äta. Tycker synd om pojkarna som bara får Skit at hemma just nu 😅

• Anonym (Tredje)

Tidigt ultraljud idag pga tidigare MA.
    Lilla hjärtat slår och hon trodde vi var 7+6 el 8+0 istället för 7+5. Känns bra då jag var bakåt flyttad en vecka med sista MA i samma vecka ❤️

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-11-05 10:44:49 följande:
    ååh vad skönt, grattis!!
    Tack! ❤️
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (C) skrev 2025-11-08 11:28:21 följande:

Den här helgen började inte riktigt som jag hoppats. Igår eftermiddag efter en timmes fysiskt arbete i trädgården fick jag en rosa blödning. Den stannade av direkt och sedan dess syns inga spår, inget brunt eller rosa eller rött alls och jag känner inget heller. I torsdags syntes hjärtslag på vul bebisen låg ?långt upp i livmodern?.

Efter att ha gått igenom både MA och MF tidigare (och två friska barn där jag aldrig hade blödningar) ställde jag direkt in mig på det värsta och gick och lade mig. Nu har det gått ca 20 timmar och ingenting mer. Så på något sätt börjar jag väl hoppas att det var någon form av ansträngningsblödning, alternativt genombrottsblödning (går in i v 9 idag). Får bara vänta och se helt enkelt. 

Slemhinnorna är mer sköra under en graviditet, och man får mer blodflöde. Man märka det genom att tandköttet blöder när man borstar tänderna eller svullna slemhinnor i näsan. Man kan även märka det med blödning om man lyft tungt. Kan det vara något sånt? 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (C) skrev 2025-11-08 17:47:33 följande:
    Det är det jag hoppas på. ❤️ Är så enkelt att direkt ställa in sig på det värsta bara. 
    Håller tummarna ❤️
  • Anonym (Tredje)

Hej. 
    Jag behöver råd ang när vi ska berätta. Jag jobbar på en mottagning där kvinnor sniffar fram graviditeter snabbt. Har dock lyckats hålla denna hemlig. 
    Har inskrivning den 8/12 och F-tul 10/12. Efter de kommer alla kunna se i bokningar att jag är gravid. 
    Frågan är när ni skulle berättat för familjen att bebis kommer? Vi åker till Thailand den 11/12 och har därför inte möjligheten att berätta innan vi åker om vi inte typ skickar sms. 

Barnen har inte heller fått veta ngt vid det laget. 
    Ska man bry sig att kollegorna vet innan familjen? ????
    Hur skulle ni gjort?

• Anonym (Tredje)

Har inplanerat nipt imorgon 😊 de erbjuder bara en analys här så vet inte vilken av dem det är. 

• Anonym (Tredje)

Nipt idag, blev framflyttad två dagar så 10+3 idag. Aktiv bebis som rör sig och vinkar. Enl bm med nubben trodde hon flicka men sa att det är osäkert än. 😊

• Anonym (Tredje)
    lillemmy skrev 2025-12-01 22:25:44 följande:

Hej, hur går det för er alla? Har någon fått svar på NIPT än? Hur många dagar tog det ?

Hej. Det går.bra här. Illamåendet har lättat. Är på dag 9 av väntan av nipt. Hoppas att det kommer snart. 
    Hur går det för dig?
    Vet någon när provsvaren uppdateras på kvällen?
  • Anonym (Tredje)

Precis fått svar på nipt. Inget avvikande utan bebis är frisk. 

Kommer fortsätta med ett tabu ämne. 
    Besvikelse över kön. Har två pojkar sedan innan som jag älskar mest av allt. Har mått sååå annorlunda med illamående och kräkningar. Vid nipt sa bm att det såg ut som en flicka. Medveten att det kan ändras. 
    Fick idag veta att det är ytterligare en pojke. Varför kan jag inte få en ynka flicka? Vill så gärna ha en med de fina kläderna, borsta håret och se dra runt med dockor. 
    Och jag vet att det är många som blir arg på mig för det finns alltid dom som har det sämre. Känner mig så besviken just nu. 

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Lizzi) skrev 2025-12-02 16:39:36 följande:
    Du är inte ensam i de känslorna, jag har två pojkar sen innan och har verkligen ingen som helst önskan om en tjej. Tvärtom, Jag hoppas verkligen på en liten pojke till. Är rädd för hur jag kommer känna om det inte är det.. Detta är väldigt tabu belagda känslor som man absolut inte kan prata om känns de som :/
    Det är alltid skönt när man vet att det finns fler. Tack. 
    Önskar verkligen att jag inte kände så här. Har de mest fantastiska pojkarna som finns men drömmen om en liten flicka är så stor. Detta blir dock vårt sista barn så det kommer inte hända för mig. Går runt och tänker att de måste gett fel provsvar till mig. 

Kommer ni ta reda på eller får det bli en överraskning? Hoppas på en pojke för din skull ❤️
  • Anonym (Tredje)
    lillemmy skrev 2025-12-02 16:45:18 följande:
    Först av allt, stort grattis att bebis är frisk☺️ sedan till det andra , det är helt okej att känna som du gör. det måste man få känna 💕
    Tack. Det viktiga är verkligen att bebis är frisk speciellt nu när jag är 39 år. Men sista gången jag är gravid och hade verkligen önskat en flicka. Allt blir bättre när man får prata om saker ❤️
  • Anonym (Tredje)
    Skumbanan01 skrev 2025-12-03 15:15:30 följande:
    Hej
    Jag har bf 7e juli så tillhör egentligen inte denna grupp men brukar läsa tråden ibland ändå.
    Såg ditt inlägg och jag förstår till 100% hur du känner. Jag har två pojkar och väntar vårt 3e barn nu, en överraskningsbebis som inte var planerad. Jag försöker ställa mig in på en pojke till för det är tydligen det vi får känns det som. Men när jag väntade 2an och som jag då trodde skulle vara vårt sista barn så önskade jag med allt jag hade att det skulle vara en flicka, bröt ihop efter rul när vi fick veta att det var en till pojke och med det en massa skuld och skam känslor.
    Jag trodde till och med att jag inte skulle älska min bebis om det inte var en flicka som kom, så blev det ju såklart inte å han är det finaste som finns.
    Men jag gick till en kurator också för att få ventilera och sortera i alla känslor.
    Det blev ett långt inlägg nu men ville verkligen visa att du inte är ensam och vi är fler som förstår hur du känner.
    Tack ❤️
    Jag känner igen de där. Förra graviditeten tog vi aldrig reda på vad det var och hade förhoppningen hela graviditeten att det var en flicka. Ut kom vår lilla pojke och besvikelsen var total. Att vänta till förlossningen rekommenderar jag inte om man hoppas på ett specifikt kön. Just nu hoppas jag bara att de sett fel på nipt. Att några celler är kvar från pojkarna typ. 
    Lycka till och jag hoppas du får din flicka ❤️
Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;