Inlägg från: Anonym (Tredje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tredje)

BF Juni 2026 💕

Anonym (Daisy) skrev 2025-10-20 21:48:52 följande:

Dåliga nyheter här tyvärr, jag tog hcg för tre dagar sedan som låg på 2282 och nu 72 timmar senare ligger det bara på 3678 så det är nog kört även denna gång. Jag har haft symptom som kommit och gått senaste dagarna och började även ana oråd när CB inte ökade till 3+ när det? borde?. Hade verkligen förhoppning denna gången då det började så starkt :(

Vilken vecka är du i? 
    Gick in i v5 i fredags och clearblue visade då fortfarande 2-3 veckor. Gav upp de testen och kollar bara hcg test med några dagars mellanrum. 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-20 21:48:52 följande:

Dåliga nyheter här tyvärr, jag tog hcg för tre dagar sedan som låg på 2282 och nu 72 timmar senare ligger det bara på 3678 så det är nog kört även denna gång. Jag har haft symptom som kommit och gått senaste dagarna och började även ana oråd när CB inte ökade till 3+ när det? borde?. Hade verkligen förhoppning denna gången då det började så starkt :(

Hur går det för dig? Tagit fler hcg?
  • Anonym (Tredje)
    Granen123 skrev 2025-10-21 06:44:37 följande:

Jag testade mitt hcg på sjukhuset förra veckan, dpo 16 var hcg 844 och två dygn senare dpo 18 i fredags, var hcg 1732. Det steg som förväntat men dem ville ta in mig för VUL onsdag denna vecka för att få bekräftat att graviditeten verkligen sitter i livmodern? för det var för tidigt att se det dpo 16 med värde på 844, dem tittade men kunde inte se något annat än något misstänkt förtjocknad vid höger äggstock/äggledare varav min panik. Aldrig någonsin har dagarna gått så långsamt?

Imorgon fm ska jag få besked på vart denna graviditet har satt sig. Vill hoppas och tro att den sitter rätt med tanke på den fina hcg-ökningen förra veckan. Men pga det luddiga dem sett vid min enda kvarvarande äggledare så är jag livrädd?. Skräckslagen är nog också ett bra beskrivande ord. Försöker lugna mig med tankar om att hcg kanske inte borde stiga så fint om det var ett nytt X samt att jag kanske borde fått symtom snart vid det här laget som sist, blödningar eller skum ensidig värk som jag hade då? inget av det har jag nu. Håll gärna era tummar för mig imorgon ❤️❤️❤️

Hur gick det för dig?
  • Anonym (Tredje)

Illamående och konstant magsvullnad. Känner att jag är full i magen men det får liksom inte komma ut. Så jobbig känsla 😅

• Anonym (Tredje)
    Anonym (W) skrev 2025-10-30 15:23:09 följande:

Jag träffade läkare idag och det syntes ingenting i livmodern, varken foster eller spår av en graviditet.., blev rätt snabbt ta blodprover och prat om utomkvedshavandeskap? jag är i total chock och tårarna bara rinner.. Jag önskar er andra all lycka till! 

Beklagar, vet hur tufft det är när man får höra att det inte finns ngt ❤️
  • Anonym (Tredje)

Är det fler som mår rätt bra i början av dagen, svullnad och illamående pekar runt middagstid och på kvällarna mår man lite illa men är sååå hungrig men kan inte äta? 
    Borsta tänderna är det värsta jag gör på hela dagen och kräks lätt då. 

Har ni några tips? Försöker småäta men illamåendet försvinner liksom inte. Tycker det sitter med svullnaden 

• Anonym (Tredje)
    LLW skrev 2025-10-31 12:25:14 följande:

Hemkommen från sjukhuset nu, där jag fick mitt sjunde missfall bekräftat. Hade det på känn i och med bristen på symtom. Hinnsäcken var pytteliten och fostret hade inga hjärtslag. Är bokad för skrapning på måndag. 

så nu ska jag bara sudda bort den framtiden. Försöka tänka om. Sluta drömma. Jag tror inte det blir fler barn för oss, som jag känner nu slutar resan här. Nio små liv har vuxit i min mage men endast två har överlevt.. 

önskar er andra ett stort lycka till <3 

Kram ❤️ vet hur tufft det är. Ta hand om dig ❤️
  • Anonym (Tredje)

7+4 idag. Alltså illamåendet får gärna försvinna  nu. Har inte alls haft illamående med grabbarna. Mat har varit så gott och jag var hungrig hela tiden. Nu inget med protein alls. Sallad är bra, saft Soppa ännu bättre. Så hungrig men kan inte äta. Tycker synd om pojkarna som bara får Skit at hemma just nu 😅

• Anonym (Tredje)

Tidigt ultraljud idag pga tidigare MA.
    Lilla hjärtat slår och hon trodde vi var 7+6 el 8+0 istället för 7+5. Känns bra då jag var bakåt flyttad en vecka med sista MA i samma vecka ❤️

• Anonym (Tredje)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-11-05 10:44:49 följande:
    ååh vad skönt, grattis!!
    Tack! ❤️
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (C) skrev 2025-11-08 11:28:21 följande:

Den här helgen började inte riktigt som jag hoppats. Igår eftermiddag efter en timmes fysiskt arbete i trädgården fick jag en rosa blödning. Den stannade av direkt och sedan dess syns inga spår, inget brunt eller rosa eller rött alls och jag känner inget heller. I torsdags syntes hjärtslag på vul bebisen låg ?långt upp i livmodern?.

Efter att ha gått igenom både MA och MF tidigare (och två friska barn där jag aldrig hade blödningar) ställde jag direkt in mig på det värsta och gick och lade mig. Nu har det gått ca 20 timmar och ingenting mer. Så på något sätt börjar jag väl hoppas att det var någon form av ansträngningsblödning, alternativt genombrottsblödning (går in i v 9 idag). Får bara vänta och se helt enkelt. 

Slemhinnorna är mer sköra under en graviditet, och man får mer blodflöde. Man märka det genom att tandköttet blöder när man borstar tänderna eller svullna slemhinnor i näsan. Man kan även märka det med blödning om man lyft tungt. Kan det vara något sånt? 
  • Anonym (Tredje)
    Anonym (C) skrev 2025-11-08 17:47:33 följande:
    Det är det jag hoppas på. ❤️ Är så enkelt att direkt ställa in sig på det värsta bara. 
    Håller tummarna ❤️
  • Anonym (Tredje)

Hej. 
    Jag behöver råd ang när vi ska berätta. Jag jobbar på en mottagning där kvinnor sniffar fram graviditeter snabbt. Har dock lyckats hålla denna hemlig. 
    Har inskrivning den 8/12 och F-tul 10/12. Efter de kommer alla kunna se i bokningar att jag är gravid. 
    Frågan är när ni skulle berättat för familjen att bebis kommer? Vi åker till Thailand den 11/12 och har därför inte möjligheten att berätta innan vi åker om vi inte typ skickar sms. 

Barnen har inte heller fått veta ngt vid det laget. 
    Ska man bry sig att kollegorna vet innan familjen? ????
    Hur skulle ni gjort?

Svar på tråden BF Juni 2026 &#x1F495;