Inlägg från: lillemmy |Visa alla inlägg
  • lillemmy

BF Juni 2026 💕

Anonym (Första) skrev 2025-11-12 08:32:12 följande:

Hejsan, jag är bf 28juni men har nu fått lite könningar/stickningar/molande inget som gör ont utan bara ett litet obehag mot högra äggstocken/ledaren och är nu livrädd för utomkveds 😱 har bokat in privat ultraljud på söndag men tiden går i ultrarapid .
    Någon som upplevt samma men att det inte varit någon fara?

Jag hade liknande och det va bara en tom äggblåsa ❤️ håller tummarna för dig ❤️
  • lillemmy
    Anonym (Första) skrev 2025-11-12 15:24:36 följande:
    Hade du några känningar i övrigt i livmodern?
    Jag har ju vanliga symtom från livmodern också, varit mest där, vara dom senaste två gånger jag haft känningar mot äggstock
    Exakt jag hade även mensvärk i livmodern i början
  • lillemmy
    Anonym (Första) skrev 2025-11-14 09:44:59 följande:

Ingen fara på torpet. Fick en tid idag klockan 9 och bäbis sitter rätt, mäter 8.8 och hjärtat pickar 😭

Åh va kul att höra, stort grattis 🥳 Vilken vecka mätte bäbis?💕
  • lillemmy
    Anonym (Första) skrev 2025-11-14 17:55:56 följande:
    Tror han sa 7+1 minns inte riktigt va alldeles för lättad och överväldigad för att ta till mej de han sa i övrigt ????
    Åh va skönt , 💕 
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-11-24 13:27:21 följande:

Jag ska göra NIPT imorgon v 10+5, gör bara grundanalysen. Har nyligen sett den lilla krabaten vara väldigt aktiv därinne så imorgon blir första ultraljudet jag faktiskt ser fram emot istället för bara nervositet och oro. 

Lycka till ☺️ jag ska också göra NIPT imorgon också bara grund analysen och bör då vara i vecka 11+4 enl senaste ultraljudet men enligt mina egna beräkningar i vecka 11+0 , viktigast är ju såklart att allt ser bra ut och att bebis mår bra men står i valet och kvalet om vi ska ta reda på kön 🙈 det spelar verkligen ingen roll men hade varit kul att veta ☺️
  • lillemmy
    Granen123 skrev 2025-11-24 19:18:08 följande:

Lycka till på era nipt :) av ren nyfikenhet, om ni vill svara förstås, har ni valt grund enbart för att ni känner er nöjda och det räcker? Eller hur landade ni i beslutet att inte ta utökat? Det utökade jag velat mellan testar uppemot 200 kromosomavvikelser så det är ganska omfattande, på vasamamman. Vet inte om det finns andra ställen som erbjuder så pass omfattande nipt-test. Dela gärna med er av era tankar om ni vill :) 

Jag ska vara helt ärlig med dig och säga att jag inte har råd med det utökade , grund NIPT kostar 5900 kr och det andra 7900 kr visst att jag hade kunnat vänta längre och ta det då men tog bara grund testet med sonen då det ej fanns något annat då , så därför blir de bara grund NIPT för mig denna gång också , tror även att ja hade varit så himla mycket oroligare om ja vet att så otroligt mycket olika testas  🙈 ☺️ 
  • lillemmy

Hej, hur går det för er alla? Har någon fått svar på NIPT än? Hur många dagar tog det ?

• lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-12-02 06:18:16 följande:

Jag gjorde NIPT i tisdags, så en vecka idag. Väntar nervöst på svar fortfarande, upp till 10 arbetsdagar sa de att det kunde ta?

Jag tog också i tisdags och det stod 10-14 dagar , hoppas snarare på 10 än på 14 , är så nervös men de antar jag att de flesta som gjort NIPT är , önskar jag kunde ha lite is i magen men icket , ja sitter och uppdaterar mailen 24/7 😅
  • lillemmy
    Granen123 skrev 2025-12-02 07:14:16 följande:

Jag gjorde nipt igår hos vasamamman. Skulle ta 2-6 arbetsdagar att få svar. Tar man det på måndagen så brukar man få svaret på fredagen sa hon, men det kan också dröja till till måndagen. Så det är bara att vänta nu? vid negativt svar får man svar direkt i appen. Vid positivt så ringer dem. Sen får man även brev hem.. usch är så nervös. Varje gång mobilen ringer den här veckan kommer jag att hoppa till?.

Så spännande, va skönt att de bara tar en dryg vecka att få svar , antar att de beror på vart provet skickas för analys att de är så olika variation på antal dagar 
  • lillemmy
    Anonym (Tredje) skrev 2025-12-01 22:44:35 följande:
    Hej. Det går.bra här. Illamåendet har lättat. Är på dag 9 av väntan av nipt. Hoppas att det kommer snart. 
    Hur går det för dig?
    Vet någon när provsvaren uppdateras på kvällen?
    Samma här illamåendet har också lättat, är så nervös inför NIPT svaret och hoppas på att de kommer snart och ser bra ut  🙏
  • lillemmy
    Anonym (Tredje) skrev 2025-12-02 14:31:23 följande:

Precis fått svar på nipt. Inget avvikande utan bebis är frisk. 

Kommer fortsätta med ett tabu ämne. 
    Besvikelse över kön. Har två pojkar sedan innan som jag älskar mest av allt. Har mått sååå annorlunda med illamående och kräkningar. Vid nipt sa bm att det såg ut som en flicka. Medveten att det kan ändras. 
    Fick idag veta att det är ytterligare en pojke. Varför kan jag inte få en ynka flicka? Vill så gärna ha en med de fina kläderna, borsta håret och se dra runt med dockor. 
    Och jag vet att det är många som blir arg på mig för det finns alltid dom som har det sämre. Känner mig så besviken just nu. 

Först av allt, stort grattis att bebis är frisk☺️ sedan till det andra , det är helt okej att känna som du gör. det måste man få känna 💕
  • lillemmy
    Anonym (Tredje) skrev 2025-12-02 18:29:40 följande:
    Tack. Det viktiga är verkligen att bebis är frisk speciellt nu när jag är 39 år. Men sista gången jag är gravid och hade verkligen önskat en flicka. Allt blir bättre när man får prata om saker ❤️
    Exakt det är jätte viktigt att få känna och säga det man känner ❤️ jag har också tagit reda på kön men har ju då inte fått svaret än så de ska bli spännande 😊 
  • lillemmy

Hej, tänkte uppdatera er då jag fick svaret på NIPT idag , allt såg fint ut och jag ska få en till pojke 👦 🥰 

Svar på tråden BF Juni 2026 💕