Inlägg från: lillemmy |Visa alla inlägg
  • lillemmy

BF Juni 2026 💕

Anonym (Daisy) skrev 2025-10-07 09:12:02 följande:

Det är ju inte alltid synbar skillnad från dag till dag och sen blir ju testen alltid mörkare när de torkat också. Bäst är väl att kolla varannan dag egentligen Om man kan hålla sig.

Positivt att din temp gått upp, det gjorde även min imorse, och testen blev också starkare men framför allt så kom strecket upp mycket snabbare än igår. Hade lite rosa flytning när jag vaknade men tror det kan vara slemhinnorna för jag har känt lite som skav i underlivet och fick även näsblod på morgonen, har nog inte haft det sedan jag var barn! Äter trombyl (blodförtunnande) så det kan ju också spela in och även att jag tar cyclogest vaginalt. 

Jag har fått tid för VUL i v 6+6 (pga tidigare utomkveds) och även om det är tidigt så känns det som en hel evighet till slutet av oktober?

Hej jag har också fått tid för tidigt VUL men redan i vecka 5+ 6 pga tidigare utomkvedshavandeskap , när är ditt BF?
  • lillemmy

Jag har BF 16/6 men helt ärligt har jag inte så mycket hopp, har tagit miljontals tester (troligen för många) tittar ja på bilderna varannan dag så kan man se en mycket lätt ökning men dom där RFSU stickorna håller på att göra mig galen , ser INGEN progress där till och med så att testet ser ljusare ut en dag för att senare bli mörkare igen så jag vet inte alls vad jag ska tro, även jag har haft utomkvedshavandeskap och missfall tidigare. jag tog ett HCG Blodprov i tisdags som visade på 219 i HCG och ska ta nästa i morgon men kommer troligen inte få svar föränn efter helgen på om de har ökat eller inte :( 

• lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-09 15:30:20 följande:

Jag har BF 18 eller 19 juni, beroende på vilken app man frågar. jag har tidigare fått VUL 6+0 som tidigast så 5+6 är verkligen tidigt.

Det är oerhört stressande när testen inte ökar som man tycker att de borde, jag har haft jättetydlig ökning på mina RFSU men idag tyckte jag inte det var starkare än igår så känner också lite oro för det. Jag tyckte dock att strecket kom fram snabbare än igår och det tyder ju också på en ökning, även om styrkan sedan är densamma. jag har märkt att jag får som starkast test innan lunch, och inte på morgonen.

Jag tror ingen som inte haft ett X kan förstå den nojjan man får av svaga eller opålitliga test efter det, det är ju inte ?bara? ett missfall man är orolig för så jag könner verkligen med dig.

Har du tagit CB med veckoindikator?

Ja precis ja tog ett med vecko indikator och fick 2-3 vecka 3+6 men tog sedan HCG blodprov vecka 4+0 och då låg de bara på 219 så efter det tappade jag hoppet och efter de har inte gravtesten ökat så mycket i styrka 😭  jag känner mig helt förstörd och tog ett RFSU MED VECKO INDIKATOR idag och de ser inte ljust ut för ökningen , ska ta nästa blodprov imorgon och om inte det är minst typ 600 ser de inte ljust ut och med tanke på att alla symtom typ försvunnit också 😭 usch jag mår verkligen inte bra 
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-09 20:37:04 följande:
    CB visar 2-3 vid 150 hcg, vilket innebär att du bör ha 300 48 timmar senare, dvs för dig på 4+1. Du hade 219 på 4+0 vilket är helt i linje med en fördubbling på 48 tim. Så bara baserat på detta låter det helt normalt. symtom kan verkligen komma och gå, det är samma för mig, oftast känner jag mig helt som vanligt.

Om du tar blodprov med 48 tim mellan bör det vara ca 400, men även lägre kan vara normal. Det låter lite som du kanske har orimliga förväntningar och att det orsakar stress. De flesta har inte jättestarka test så tidigt som du är så det i sig behöver inte betyda något. Hoppas du får svaret på blodprovet snabbt och att det kan lugna.
    Ja precis men det blir ju 72 timmar mellan blodproven för mig så därför ska de helst ha passerat 600 , man har ju hopp kvar tills blodprov svar eller blödning säger annat, men är ju också livrädd att det är ett utomkveds igen såklart också , det är oerhört massa tankar som snurrar i huvudet. jag vet att jag överanalyserar symtom och överanalyserar testerna 
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-10 06:56:36 följande:
    Ah ok, ja då håller vi tummarna för runt 600! Blodproven visar din verkliga hcg nivå så då spelar ju testens styrka öht ingen roll. Du har ju inte heller några symptom på X.
    Har ländryggssmärta och mensvärk så därav är man inte så hoppfull heller samt att ömheten i brösten är borta :( 
  • lillemmy
    Anonym (Rfsu) skrev 2025-10-11 15:46:29 följande:

Men gud förstår din oro. Körde själv med rfsu i min förra graviditet och styrkan varierade. Här fick du det svart på vitt, vilken sjukt onödig oro det skapar 🥺

Men alltså hur sjuk va inte de där? då kan man ju inte lita på någon progress alls på testen egentligen är ju väldigt sällan man tar två stickor från samma urin annars tänker jag 
  • lillemmy
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-11 16:20:13 följande:
    Ja helt sjukt! Var tvungen att prova en gång till och tog två test samtidigt igen med HELT olika resultat Som framgår av bilden!!
    Med andra ord borde man nog inte få panik oavsett vilket typ av test man använder för att de ser ljusare ut en dag , känns som att så kan de ju bli beroende på vilka batcher man använder 
  • lillemmy
    Granen123 skrev 2025-10-13 07:05:14 följande:

Hej, hade ett utomkvedshavandeskap i augusti. Fick operera bort vänster äggledare. Fick därefter en mens och har nu plussat igen. Livrädd för ett nytt X så jag ska kontakta sjukvården tidigt i graviditeten denna gång. 

BF 22 juni. 

Ökningarna har sett fina ut, plussade dpo 9 och det har sedan dess stegrat fint på testerna. Idag dpo 14 slog mitt cleablue digitala med veckoindikator över till 2-3 veckor. 

Åh jag förstår din oro, jag har också haft det tidigare , hoppas att det sitter på rätt plats denna gång ❤️ hur stegrade dina tester vid ditt utomkveds?
  • lillemmy
    Granen123 skrev 2025-10-13 10:12:54 följande:

åh då förstår du exakt känslorna kring det hela❤️ när jag fick mitt X, blev gravid i min juli cykel och hade en sådan stark känsla av att jag var gravid. Tyckte mig också ha graviditets symtom. Jag testade alla dagarna innan bim men det var helt blanka resultat. Sedan kom vad jag förmodade var min mens en dag tidigare än beräknat. Den höll i sig lika länge som min vanliga mens och var lika riklig så jag slutade testa då. Men kände mig så sjukt lurad då jag som sagt hade sån stark känsla av att jag var gravid. 

Den nästkommande cykeln började jag testa med äl-tester väldigt tidigt för jag ville inte missa chansen kommande cykel. Dock tyckte jag det var så märkligt att alla mina äl-tester gav fullt utslag, fick till och med en stark lysande gubbe på äl-testet flera flera dagar före min egentliga äl. Och det var då jag började misstänka att något inte stämde. Tog ett graviditetstest som visade positivt ca 5 dagar efter avslutad mens. Var helt blödningsfri efter mensen och efter positivt gravtest i ca 3-4 dagar sen började jag få spottings som övergick i lättare blödningar? plus den där molande värken på vänster sida. Ringde gynakuten och fick bekräftat utomkvedshavandeskap efter några dagar?

Fy va jobbigt, 😩 hur högt HCG hade du? Kunde man hitta vart de hade fäst? Jo jag förstår verkligen ❤️
  • lillemmy
    Granen123 skrev 2025-10-13 13:47:50 följande:

Det låg och pendlade mellan 210-280 tills jag valde operation, hade relativt låga värden men jag kände inte att jag orkade med den psykiska biten som ovissheten innebar. Velade mellan medicinsk behandling eller kirurgi men valde kirurgi trots allt. Fick även bekräftat per post från patologen några veckor efter operationen att utomkvedshavandeskapet satt i vänster äggledare precis som dem misstänkte.

Valde kirurgi främst av två anledningar, ett var; skulle jag ta cellgifter så skulle vi behöva vänta minst tre månader innan vi kunde börja försöka igen och det är ovisst om det hjälper 100% och hur lång tid det tar för hcg att gå ner till noll. Sedan nummer två; var rädslan för att det eventuellt skulle kunna bli ett nytt X i vänster äggledare i framtiden. Om jag valde att behålla den. Så ovissheten och väntan gjorde att jag beslutade mig för operation relativt snabbt och jag är fortfarande nöjd med det beslutet.. 

Okej ja förstår , mitt HCG låg på max 200 vid mitt X , jag valde faktiskt sprutan mest för att dom Inte visste vart det satt någonstans , vet inte om ja hade tagit samma beslut om de kunnat se vart de satt, nu får jag ju gå runt och vara livrädd för ett till X varenda gång ja blir gravid och det är otroligt psykiskt påfrestande , jag fick mitt efterlängtade 3+ på clearblue ikväll men är så orolig att de sitter fel så vågar knappt bli glad 
Svar på tråden BF Juni 2026 💕