Inlägg från: Anonym (ggg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ggg)

Pyjamas när man är tonåring?

Väldigt obehaglig trådstart. Det spelar ingen roll vad andra barn sover i. En förälder är vuxen nog att veta att vi alla är olika varma och bor i olika varma rum.

• Anonym (ggg)
    Fjäril kär skrev 2025-10-04 17:32:19 följande:

Min 17-åring sover fortfarande i pyjamas .

Du vet att det finns massor av  vuxna som sover i pyjamas?  Vad skulle vara konstigt med att ett barn sover i pyjamas?  

Så varför ska TS diskutera detta? Jättekonstigt och obehagligt. Barn som vuxna har på sig vad som behövs för att de ska sova bra.
  • Anonym (ggg)
    Anonym (pappa 13) skrev 2025-10-05 20:57:32 följande:
    Jag ställde frågan pga. att när grabbarna var på scoutläger förra helgen. Så var det få av dom andra ungdomarna/tonåringarna som hade pyjamas. (långbyxa/tröja)

Vad spelar det för roll? och varför skulle du vilja diskutera 13åringars sömnval?
  • Anonym (ggg)
    Anonym (O) skrev 2025-10-06 13:58:50 följande:
    Tänk att det finns dem som ser perversiteter i precis allt. Då måste man tänka mycket på sex och sånt om man kan få en pyjamas att bli till något som inte får diskuteras?
    Det är säkert skönt för dig att inte vara på sin vakt men jag har varit på internetforum ett bra tag. Tyvärr är många av dessa trådar inte skapade av en förälder.
  • Anonym (ggg)
    Anonym (O) skrev 2025-10-06 14:51:28 följande:
    Jag har också varit på forum ett bra tag. 2 decennier nästan. Det är nog vanligare att det är en förälder som frågar men blir anklagad för att vara ett pervo. Tror jag, men kan förstås ha fel.

Än sen om det är ett wanker? Blir någon stackare som sitter på behörigt avstånd kåt av att höra att mina barn sover i pyjamas, so be it. Då kan man nog bli kåt av att läsa om barn som är utåtagerande i skolan eller förbjuds äta socker också.
    Vi kan inte sluta att diskutera för att någon högst eventuellt kan bli kåt av det.

Värre för en vanlig förälder att få höra att den är ett pervo när den ställer en vanlig enkel fråga än att någon kan bli kåt.
    Vad du än tycker är det inte något generellt och det är viktigt att ifrågasätta dessa trådar. En vettig förälder kan svara på varför ( vilket den brukar skriva i trådstarten) utan att dra till med något som mest är en luddig lösning...Detta är en mild tråd jämfört med annat som jag sett. 
  • Anonym (ggg)
    Anonym (O) skrev 2025-10-06 14:54:19 följande:
    Dessutom finns det säkert någon som startat trådar med något skumt ämne för att den blir kåt av att folk skriver som du gjorde här. Att det är en obehaglig trådstart etc.
    Orkar inte ens skratta åt hur jävla dumt det där lät.
Svar på tråden Pyjamas när man är tonåring?