Gravid vecka 7, jobba heltid, orka laga bra mat... helt slut på energi, tips?
Hej! Jag är gravid i vecka 6+4, ska göra VUL den 14 oktober. Nu är man bra orolig och vill bara spola fram tiden så man kan se om något pickar där inne... :).
Det jag funderar på är ju det här med kosten, bra mat i graviditeten. Jag är sååå trött just nu, jobbar heltid med människor med olika svårigheter och på helgen vill jag försöka ta hand om mig själv, gå promenad eller bara vila. Men då måste jag ställa mig och laga mat till veckan och jag känner att det finns ingen ork eller energi. Köper hem en del mat nu och är hungrig typ KONSTANT. Har redan bmi 30 trots att jag är mycket aktiv (brukar få höra att jag inte ser överviktig ut), men vill verkligen försöka att inte gå upp för mycket under gravidieten.
Hur gör ni som är i första trimestern eller senare graviditet när ni är som mest trötta? Hur orkrar ni jobba heltid samtidigt som man ska laga bra, näringsrik mat? När tusan ska man hinna sova och vila?! Jag sover ju inte bra alls om nättera... och ännu sämre på veckodagarna när jag jobbar...:( Vill bara ta ledigt en månad och hinna koma ikapp...
Hur gör ni med kost och annat? Orkar ni jobba eller har någon gått ner i tid trots att det är så enormt tidigt i gravidieten? Jag är så enormt sliten och vill bara sova!