• Anonym (Uppgiven)

Borde jag säga något?

Pratat med en man sen i somras. Har inte träffats än av olika anledningar. Jag har känslor för honom och han har visat att han har det för mig också, men jag orkar verkligen inte med det här längre. Han kan vara jättesöt ena stunden, för att utan förvarning lämna mig på oläst, mitt i ett samtal, och försvinna i timmar... gång på gång. Visst, han kanske är upptagen och bla bla bla, men det ändrar inte att JAG behöver mer än det här. Jag mår inte bra av det här. Funderat många gånger på att ta upp det med honom, men samtidigt vill jag inte behöva be om något som borde vara självklart... det är oartigt att försvinna utan förvarning...

Jag har satt honom på mute nu för min egen sinnesro... och jag överväger starkt att bara släppa honom. Antingen visar han mer engagemang, eller så bekräftar det att det är rätt beslut...

• Svar på tråden Borde jag säga något?
  • Anonym (nuftig)

Man kan omöljligt ha några välgrundat djupare känslor för en person som man inte ens har träffat. Du vet ju inte ens om allt han sagt om sig själv är påhitt?!

En av min mors vänner dejtade ett tag en man som ljög om allt från sitt yrke till inkomst, anställning och t.o.m. adress, så det blev fruktansvärt pinsamt när hon sökte upp honom på grund av hans konstiga velande inför att ses, och en helt annan person bodde där.

Dags att nyktra till och sluta vara en romantisk dåre, det är mitt råd.

Är man intresserad på riktigt så vill man träffas. 

• Anonym (Isabella)

Jag tror att folk är väldigt olika i hur snabbt man ska svara på meddelanden! Du skriver att han "försvinner mitt i ett samtal". Andra ser inte meddelanden som "samtal" utan som meddelanden som man läser och svarar på när man har tid. Att skicka mängder av meddelanden fram och tillbaka utan att (antar jag) ha något akut att avhandla är inte prioriterat för alla. 
    Men det viktiga är att så snabbt som möjligt ta reda på om ni verkligen passar ihop, så se till att träffas snarast!

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Isabella) skrev 2025-10-05 19:07:10 följande:

Jag tror att folk är väldigt olika i hur snabbt man ska svara på meddelanden! Du skriver att han "försvinner mitt i ett samtal". Andra ser inte meddelanden som "samtal" utan som meddelanden som man läser och svarar på när man har tid. Att skicka mängder av meddelanden fram och tillbaka utan att (antar jag) ha något akut att avhandla är inte prioriterat för alla. 
    Men det viktiga är att så snabbt som möjligt ta reda på om ni verkligen passar ihop, så se till att träffas snarast!

Det finns tydliga skäl till att vi inte träffats än, inget "det har bara inte blivit av".

Han har tydligen tid att posta stories etc och det blir väldigt lite sagt per dag när han försvinner i timmar efter några meddelanden numera. Akut och akut, om man är intresserad vill man väl spendera tid och lära känna personen?
  • Anonym (Uppgiven)

Och jo, man kan visst få känslor för någon man inte träffat. Jag är inte ny med det här. Vi träffades inte genom någon datingsite eller dyl heller, jag är väldigt säker på att han är den han säger att han är.

Oavsett så är det irrelevant. Min fråga är om jag borde säga något om hur jag upplever det, eller om jag bara ska backa... se om han reagerar. 

• Anonym (Nej!)

Nej jag tycker inte att du ska ta upp det. Du klarar inte att vänta några timmar på ett meddelande. Jag skulle säga att problemet ligger hos dig. Förstår att du tycker annorlunda, men i mina ögon skulle du framstå som en galning om du tog upp det. Man svarar när man har tid och möjlighet.

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Nej!) skrev 2025-10-05 19:50:48 följande:

Nej jag tycker inte att du ska ta upp det. Du klarar inte att vänta några timmar på ett meddelande. Jag skulle säga att problemet ligger hos dig. Förstår att du tycker annorlunda, men i mina ögon skulle du framstå som en galning om du tog upp det. Man svarar när man har tid och möjlighet.

Du har bara en väldigt sammanfattad version på ett forum. Hur ska man lära känna varandra djupare om han kastar mobilen över atlanten varttredje meddelande? Det handlar om att visa engagemang. Jag är allt annat än krävande, men ja, jag behöver mer än det han ger för att må bra. Jag säger inte att han gör fel i sig, bara att det är fel för MIG. Jag vet ju att han ofta bara går hemma etc, i min värld går hans beteende inte ihop med hur man är när man är genuint intresserad av någon. Han behöver inte vara klistrad vid mobilen.
  • Anonym (Nej!)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2025-10-05 20:15:23 följande:
    Du har bara en väldigt sammanfattad version på ett forum. Hur ska man lära känna varandra djupare om han kastar mobilen över atlanten varttredje meddelande? Det handlar om att visa engagemang. Jag är allt annat än krävande, men ja, jag behöver mer än det han ger för att må bra. Jag säger inte att han gör fel i sig, bara att det är fel för MIG. Jag vet ju att han ofta bara går hemma etc, i min värld går hans beteende inte ihop med hur man är när man är genuint intresserad av någon. Han behöver inte vara klistrad vid mobilen.
    Självklart har jag bara en väldigt sammanfattad version. Man lär känna varandra djupare genom att umgås regelbundet, inte genom att man måste svara inom en viss tid. Tycker att du låter oerhört krävande. Och det är okej. Avsluta om det inte känns rätt och hitta någon som svarar snabbt.
  • Anonym (H)
    Anonym (Nej!) skrev 2025-10-05 19:50:48 följande:

Håller med
  • Anonym (s)

Han beter sig normalt=du kan inte hantera det=ni har inte ens setts=enkelt

• Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Nej!) skrev 2025-10-05 20:39:54 följande:
    Självklart har jag bara en väldigt sammanfattad version. Man lär känna varandra djupare genom att umgås regelbundet, inte genom att man måste svara inom en viss tid. Tycker att du låter oerhört krävande. Och det är okej. Avsluta om det inte känns rätt och hitta någon som svarar snabbt.
    Vi bor långt ifrån varandra och har fullt giltiga skäl till varför vi inte kunnat träffas.
  • Anonym (Nej!)
    Anonym (Uppgiven) skrev 2025-10-05 20:49:44 följande:
    Vi bor långt ifrån varandra och har fullt giltiga skäl till varför vi inte kunnat träffas.
    Då får ni väl vänta tills ni kan träffas då.
  • Anonym (Emma)

Alltså lägger han på luren mitt i samtalet? För ett samtal är väl att man pratar med varandra, antingen irl eller i telefon. Meddelanden läser man och svarar när man känner för, man har inte samtal på det sättet i meddelanden. Fördelen med just meddelanden är att man svarar när man känner för/hinner/orkar. 

• Anonym (Isabella)

Nu vet jag inte hurdana meddelanden ni skriver, men om det är korta meddelanden, med en eller ett par meningar, typ som när man pratar med någon, så kanske ni istället kan skriva lite längre meddelanden, och tänka att det är som brev, inte samtal. Kan det funka?

• EpicF
    Anonym (Uppgiven) skrev 2025-10-05 20:49:44 följande:
    Nej, det är inget giltigt själ. Här är inte intresserad. 
Svar på tråden Borde jag säga något?