Inlägg från: Anonym (Inget ovanligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget ovanligt)

Min fru kysste en man framför ögonen på mig

Anonym (J) skrev 2025-10-05 18:45:18 följande:
    Spelar ingen roll om man är full. Har varit full 100 gånger genom åren och aldrig ens varit i närheten av att råka kyssa någon. 

Vad är din stpndpunkt i detta? Vet att du är arg och ledsen nu men är detta något du skulle kunna förlåta?
    Om inte så ör det hon som har tabbat sig ocj är den som således får hitta någonstans att bo för tillfället oavsett barn och villa. Barnen mår inte bättre av att ha 2 föräldrar som just nu inte kommer komma överens.

Hur gamla är dem? 
    Hon har berättat att hon är kär i den andra mannen.

Hur menar du att det då skulle spela någon större roll om TS kan förlåta eller inte förlåta?
  • Anonym (Inget ovanligt)
    Anonym (?) skrev 2025-10-06 08:28:30 följande:
    "jag är inte hemma tillräckligt (jag kör lastbil)"

Även om du säkert jobbat hårt och mycket för att familjen ska få bra ekonomi är det kanske så att hon ser dig som en frånvarande pappa och make.

Inte mycket att göra nu. Fixa en bodelning och sen ett bra schema för barnen.
    Men TS har sagt att han älskar henne.

Det finns ingen anledning agera i hastigt mod, i panik eller att ha bråttom i en livsavgörande situation som denna.
    Inte minst livsavgörande för TS barn.

Han kan alltid välja att ge henne en chans att ångra sig.
    Om hon ångrar sig, beroende på vilket ansvar hon tar, så kan han efter det fatta sina beslut.

Efter att han fattat sina beslut kommer i så fall att fixa bodelning etc, om det är detta medvetna och väl genomtänkta beslut som TS tar.

Den situation som TS hamnat i är ju inte alls någon särskilt ovanlig situation.
    Det är liksom ingen värdslig sak om man ser den i ett större perspektiv, även om det givetvis är en unik situation för honom.

Att fatta livsavgörande beslut i panik eller i hastigt mod är självfallet inte ett klokt val.
Svar på tråden Min fru kysste en man framför ögonen på mig