Inlägg från: Anonym (Stackars barn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stackars barn)

Min fru kysste en man framför ögonen på mig

HaunterSix skrev 2025-10-05 19:25:34 följande:
    Ja jag har barn, dom vaknade och undrade såklart varför köket var fördärvat. Min äldsta son på 13 år visste direkt och tog in sina syskon i ett annat rum och förklarade för dom varför köket såg ut så.
    Sen kom alla fyra till mig, kramade om mig och sa "pappa, vi kommer iallafall aldrig lämna dig"
    Jag bröt ihop då.
    Tragiskt nog fick barnen trösta mig för jag har tyvärr ingen annan och vända mig till.
    Ingen släkt, inga vänner. Ingen alls. Jag har försummat allt runt om mig för att ge min familj 200% av min tid, och istället fick jag tillbaka detta.
    Jag fick förklara för barnen att dom inte får hata sin mamma, för hon är ju trots allt deras mamma. Men dom vill inte ha med henne och göra. Det är tragiskt, jag är nämligen själv ett skilsmässobarn, och jag minns det som igår hur mina föräldrar försökte få mig att hata den andra parten. Det är inte rätt.
    Om det här är sant, så tycker jag att det är hemskt. Det är inte ditt barn som ska förklara och det är verkligen inte barnen som ska trösta DIG. Det ska vara tvärtom. Min pappa var precis så som du beskriver här och det är en börda som inget barn ska behöva ta. Tro mig.
  • Anonym (Stackars barn)
    Anonym (J) skrev 2025-10-06 14:59:22 följande:
    Varför är det så farligt att visa sina barn att man är sårbar och inte alltid kan hålla sig stark?
    Skillnad är väl om man använder sina barn som bollplank och slaskhinkar för allt men är man riktigt ledsen så måste man kunna visa det.
    Uppenbarligen så visste ju barnen att det hänt något så varför skulle han försöka släta över det då?
    Fast vilka är mest sårbara här? En vuxen man eller barn som precis vaknat upp till ett sönderslaget hem och att deras föräldrar och enda trygghet ska separera? Det är TS ansvar att hantera sina känslor. Att föräldrarna ska skiljas är ett enormt trauma för barn. Att se ett sönderslaget kök är ett ännu större trauma. Det är barnens känslor som ska beaktas här. Det är föräldrarnas jobb att vara där för barnen. Inte tvärtom. Att barnen ska behöva ta hand om sin pappa när de är mitt i ett pågående kaos är så galet som det kan bli.
  • Anonym (Stackars barn)
    Anonym (J) skrev 2025-10-06 15:19:42 följande:
    Men han har ju inte begärt att barnen ska ta hand om honom. Dem såg hur köket såg ut frågade sin pappa vad som hänt och då kunde han inte hålla sig. Han har inte heller sagt att han i fortsättningen kommer att visa sådans känslor för barnen och uppenbarligen så har han ju pratat med dem och kommer säkerligen att fortsätta göra det när dem så behöver.
    Klart att det är trauma för barnen med men en vuxen människa är också bara en vuxen människa och ibland är det svårt att inte visa hur ledsen man är.
    Jag förstår hur du tänker men ser inte problemet med att det blev så som det blev just där och då. Vi vet heller inte vad han sa till sina barn just där och då, hur länge och vad som hände efteråt. 
    Nä, men jag ser problemet. Klart och tydligt.
  • Anonym (Stackars barn)
    molly50 skrev 2025-10-06 17:41:16 följande:
    Och vad är problemet? TS reaktion eller orsaken till det? Att hans fru tog hem en annan man till deras hus,med barnen hemma och allt?
    Jag tycker faktiskt inte att mamman är oskyldig heller.
    Driver du? Problemet är att TS slog sönder köket och sedan måste 13-åringen ta hand om sina yngre syskon och sedan måste de alla trösta pappan. Du ser inga problem i det? Om man har sett sin fru kyssa en annan kan man uppföra sig som man vill framför barnen?
  • Anonym (Stackars barn)
    molly50 skrev 2025-10-06 21:41:05 följande:
    Har du missat att barnen frivilligt gick fram och tröstade sin pappa? Det var inget han tvingade dem till.
    Och man måste komma ihåg att man inte är mer än människa. Att reagera med ilska på en otrohet är naturligt även om alla kanske inte reagerar så starkt.
    Och det betyder inte att det kommer att hända igen.

Du svarade inte på frågan. Tycker du att mamman gjorde rätt som tog hem en annan man till huset när barnen var hemma och kysste honom osv?
    Du tror inte att det påverkade barnen negativt? Med tanke på att de sa att de inte ville ha med mamman att göra. Även om TS bad dem att tänka om. 
    Det är väl klart att de frivilligt går fram. De känner ju ett ansvar för honom! Ett ansvar som de verkligen inte ska ha i den åldern.

Det är väl klart att det inte var rätt? Var har jag ens skrivit att det skulle vara rätt? Det jag skriver är att barnen inte ska dras in i den här skiten mer än absolut nödvändigt. De ska inte tvingas ta sida och de ska INTE behöva trösta eller se ett sönderslaget kök.
  • Anonym (Stackars barn)
    molly50 skrev 2025-10-06 23:23:23 följande:
    Och det ansvaret hade de inte behövt ta om inte mamman hade släpat hem en annan man till deras hem.

Nej,du har inte nämnt mamman och hennes beteende överhuvudtaget vad jag har kunnat se.
    Nej, jag har inte nämnt mammans beteende. Behöver jag det? Jag vänder mig till TS som skriver tråden och som slog sönder köket och fick tröstas av sina barn. Jag tycker faktiskt att barnen är det viktigaste i det här, om det är okej med dig.
  • Anonym (Stackars barn)
    Anonym (boomer) skrev 2025-10-07 09:08:29 följande:

Men mycket här som måste klarläggas. Varför var hustrun full ens när hon väntade på att mannen skulle komma hem senare på kvällen?   Hade man varit någon annanstans och sedan gick dom hem till Henne? .  Var det slumpen att  mannen fick se ett fyllehångel ,eller har dom haft ett längre förhållande?    Vad folk säger i chock i fyllan är nog inte vad man ska fästa sig så mycket vid.  De som hakar upp sig på att mannen blev upprörd och arg låter ytterst patetiska,vi vet inte vad sönderslaget kök innebär kan vara ett vält köksbord bara typ.

Ytterst patetiskt snarare att låtsas tro att "slog sönder halva köket" är ett vält köksbord.
Svar på tråden Min fru kysste en man framför ögonen på mig