Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Min fru kysste en man framför ögonen på mig

Varför var mannen i ditt hem när hon måste vetat att du slutade jobba vid den tiden? 

• Anonym (J)
    HaunterSix skrev 2025-10-05 18:41:18 följande:

Jag konfronterade dom. 
    När jag gick in så ställde hon vid köksbänken och spelade dum.
    Jag frågade vad gör vi åt detta? 
    Hon frågar vadå?
    Jag svarar jag såg er
    Hon svarar det var en vänskaplig piss.
    Då får jag blackout. Jag slänger ut båda, slår sönder halva köket av ilska.
    Nu är här hon hemma igen, eftersom vi har villa och barn.
    Jag frågar varför?
    Får som svar att hon är kär i honom, som också är gift för övrigt. Och dom är när vänner till oss.
    Hon säger att hon inte älskar mig, jag är inte hemma tillräckligt (jag kör lastbil)
    Men hon säger att hon tycker om mig.
    Hon var full igår, men ångrar allt idag.. men.. det är så dags..
    Stämningen här är horribel. 
    Ingen av oss har någonstans och ta sig.

Spelar ingen roll om man är full. Har varit full 100 gånger genom åren och aldrig ens varit i närheten av att råka kyssa någon. 

Vad är din stpndpunkt i detta? Vet att du är arg och ledsen nu men är detta något du skulle kunna förlåta?
    Om inte så ör det hon som har tabbat sig ocj är den som således får hitta någonstans att bo för tillfället oavsett barn och villa. Barnen mår inte bättre av att ha 2 föräldrar som just nu inte kommer komma överens.

Hur gamla är dem? 
  • Anonym (J)
    HaunterSix skrev 2025-10-05 18:45:53 följande:
    Jag kanske borde det.. har ju lugnat ner mig. Jag är inte arg längre, jag är bara skärrad av bilden från igår, besviken, ledsen
    Jag tycker att hon ska avlägsna sig. Du har lugnat ner dig nu. Det var inte du som trampade i klaveret. Hon kan väl dra hem till den man hpn kysste... 
  • Anonym (J)
    HaunterSix skrev 2025-10-05 18:51:06 följande:
    Jag vet inte.. jag älskar henne men, jag är sviken. Dom är 5,9,12,13. Fyra barn.
    Jag vet, jag är ett skilsmässobarn.. jag vet vilket avtryck det kan sätta på en.. jag gör allt för att undvika det. Jag pratar med henne i normal ton, diskuterar, försöker komma fram till en lösning som två civiliserade människor.
    Jag förstår dig! Det är den värsta känslan som finns och allt snurrar i huvudet.
    Vad säger hon mer då? Hon måste väm ha vetat vad det innebär att vara tillsammans med an lastbilschaufför? Har hon ens sagt någonting om detta innan alltså att hon tycker att du aldrig är hemma? 
  • Anonym (J)
    Anonym (Juniper) skrev 2025-10-05 18:56:24 följande:
    Det viktiga är väl att TS fru inte säger sig älska honom mer, varför vill man då fortsätta leva ihop?

Det kan bli så med för lite uppmärksamhet och tråkigt liv under småbarnsåren, att de har tappat bort varandra i vardagen. Jag säger inte att det är omöjligt att komma igen men det blir svårt. Och TS tillit är ju sabbad på obestämd tid, också.

TS kan ni få krissamtal/ parsamtal via VC kanske så det inte blir så dyrt? För jag tror ni måste välja här, och om ni inte båda väljer varandra och familjen så går det väl inte att fortsätta, tyvärr. För barnens skull borde ni ge varandra en viss betänketid innan ni tar beslutet.

Om ni kan enas om att ta ett samtal hos kurator så ring VC imorgon. Har man barn ihop måste man ändå samarbeta i en massa år, oavsett hur dåligt den andra parten betett sig i relationen. 
    Ja men ibland kanske ett uppvaknande behövs, min föredetta sa så till mig nör han var otrogen. Jag klarade inte av att fortsätta. 1 år senare kommer han krypande och säger att han aldrig slutade älska mig och att jag är hans livs kärlek. Man kan söga saler i stundens hetta. 
    Var bara det jag menade. Sen tycker jag att alla dina andra förslag låter väldigt kloka. 
  • Anonym (J)
    Anonym (boomer) skrev 2025-10-06 08:14:24 följande:

En som du kan prata med är frun åt mannen hon kysste. Han ska inte komma undan,och då kan du kanske även räkna ut omfattningen av sveket. eftersom det var en bekant och han var i ditt hus så hoppas jag du spöade upp honom rejält,för det förtjänar han..

Tycker också den andra frun ska få veta, ge mannen en chans att berätta själv och om han inte gör det så berättar du vad du såg. 
  • Anonym (J)
    Anonym (Stackars barn) skrev 2025-10-06 14:49:55 följande:
    Om det här är sant, så tycker jag att det är hemskt. Det är inte ditt barn som ska förklara och det är verkligen inte barnen som ska trösta DIG. Det ska vara tvärtom. Min pappa var precis så som du beskriver här och det är en börda som inget barn ska behöva ta. Tro mig.
    Varför är det så farligt att visa sina barn att man är sårbar och inte alltid kan hålla sig stark?
    Skillnad är väl om man använder sina barn som bollplank och slaskhinkar för allt men är man riktigt ledsen så måste man kunna visa det.
    Uppenbarligen så visste ju barnen att det hänt något så varför skulle han försöka släta över det då?
  • Anonym (J)
    Anonym (Stackars barn) skrev 2025-10-06 15:10:02 följande:
    Fast vilka är mest sårbara här? En vuxen man eller barn som precis vaknat upp till ett sönderslaget hem och att deras föräldrar och enda trygghet ska separera? Det är TS ansvar att hantera sina känslor. Att föräldrarna ska skiljas är ett enormt trauma för barn. Att se ett sönderslaget kök är ett ännu större trauma. Det är barnens känslor som ska beaktas här. Det är föräldrarnas jobb att vara där för barnen. Inte tvärtom. Att barnen ska behöva ta hand om sin pappa när de är mitt i ett pågående kaos är så galet som det kan bli.
    Men han har ju inte begärt att barnen ska ta hand om honom. Dem såg hur köket såg ut frågade sin pappa vad som hänt och då kunde han inte hålla sig. Han har inte heller sagt att han i fortsättningen kommer att visa sådans känslor för barnen och uppenbarligen så har han ju pratat med dem och kommer säkerligen att fortsätta göra det när dem så behöver.
    Klart att det är trauma för barnen med men en vuxen människa är också bara en vuxen människa och ibland är det svårt att inte visa hur ledsen man är.
    Jag förstår hur du tänker men ser inte problemet med att det blev så som det blev just där och då. Vi vet heller inte vad han sa till sina barn just där och då, hur länge och vad som hände efteråt. 
Svar på tråden Min fru kysste en man framför ögonen på mig