Hur får jag min 4 månaders att somna utan bröstet
Jag har en 4 månaders bebis (barn nummer två) som somnar jätte bra på dagen och på kvällen, men med bröstet i munnen. Hon hatar vagnen och bilbarnstole (enbart när bilen kör). vagnen har börjat fungera att sitta i korta sträckor och lika så bilen. Men hon somnar inte i någon av dem. Hon vägrar napp. har ni några tips på hur jag kan skapa en ny läggningsrutin utan bröstet? När jag har försökt att dra ut bröstet när hon Är påväg att somna vaknar hon varje gång och till slut blir hon så arg att hon skriker av att hon blir övertrött och blir otröstlig i ca 30 min. jsg blir ganska låst av detta och hade önskat att sambon också kan natta någon kväll så att jag också kan få mer tid till äldsta dottern på kvällen.
har jag för bråttom? Första barnet flaskmatades och vi fick då naturligt in en löggningsrutin från start från oss båda.
jag kan dra bort bröstet när hon somnat djupt. Men efter ca 20 min vaknar hon och jag behöver göra om detta ca 1-2 ggr tills att hon sover för natten (med undantag för uppvak på grund av hunger) önskvärt att kunna natta henne utan bröstet och få henne att somna om genom lite effort som även pappan kan göra om jag vill gå på en promenad eller vad som helst.
någon som haft liknande och har tips?