• Anonym (Kärleksfull)

Ni kvinnor i heterorelationer, blir ni bekräftade som ni vill av er man?

Jag har förstått att vi alla är olika och har olika behov och jag läser ofta att kvinnor ofta är missnöjda på hur deras manliga partners bekräftar dem. 

Blir ni kvinnor bekräftade som ni vill av era män? Jag lever i en relation med en man sen ungefär ett år tillbaka. Han är fortfarande lika bekräftande som han var i början, tar mycket på mig, säger fina saker till och om mig. Han kommer ihåg vilket datum vi träffades första gången och uppmärksammar månadsdagen, skriver att han saknar mig osv. Detta har jag aldrig varit med om tidigare (inte på detta vis) och då jag är likadan själv har jag bara fallit djupare och djupare för honom. Vi känner att vi är varandras saknade pusselbitar och själsfränder och kan tycka det är lite trist att vi träffades senare i livet men nu har vi full fokus på oss och har båda barn som är vuxna. 
  • Svar på tråden Ni kvinnor i heterorelationer, blir ni bekräftade som ni vill av er man?
  • Mariasmorgon
    Anonym (Kärleksfull) skrev 2025-10-08 16:15:04 följande:
    Ni kvinnor i heterorelationer, blir ni bekräftade som ni vill av er man? Jag har förstått att vi alla är olika och har olika behov och jag läser ofta att kvinnor ofta är missnöjda på hur deras manliga partners bekräftar dem. 

Blir ni kvinnor bekräftade som ni vill av era män? Jag lever i en relation med en man sen ungefär ett år tillbaka. Han är fortfarande lika bekräftande som han var i början, tar mycket på mig, säger fina saker till och om mig. Han kommer ihåg vilket datum vi träffades första gången och uppmärksammar månadsdagen, skriver att han saknar mig osv. Detta har jag aldrig varit med om tidigare (inte på detta vis) och då jag är likadan själv har jag bara fallit djupare och djupare för honom. Vi känner att vi är varandras saknade pusselbitar och själsfränder och kan tycka det är lite trist att vi träffades senare i livet men nu har vi full fokus på oss och har båda barn som är vuxna. 
    Så länge han vill ta på en och så länge han faktiskt lyssnar på det man säger och bryr sig, så är jag nöjd.
  • Anonym (Frun)

Nej gud nej. Det är jag som uppmärksammar honom. I början av vår relation kunde han säga att jag var vacker men det är många år sedan. Är säker på att han älskar mig men romantik och sånt är inget han förstår sig på. 

• Anonym (H)

Blir uppvaktad med blommor, presenter och middagar men tycker bekräftelsen av mig avtagit. Alltså den jag är som han var så fascinerad av i början. Men gissar allt svalnar med tid.

• Anonym (Närjagvill)

Min man får bara ta på mig sexuellt när jag själv vill det. Kramas och kyssas kan vi göra, men skulle han försöka tvinga mig till sex mot min vilja skulle han åka ut direkt 

Tyvärr så är min man ganska klantig när han köper julklappar och födelsedagspresenter till mig. Ofta billiga och undermåliga kläder och saker som jag inte har någon större nytta av.

Jag tycker inte heller om när han kallar mig "äskling" eller "sötnos" då det låter så gammeldags och "sötnos" ser jag som förminskande, ungefär som en chef jag hade som brukade kalla mig "lilla gumman".

Men annars är jag väl nöjd.

• Anonym (Malin)

Ja han bekräftar mig ofta! Säger att jag är fin, duktig, kramas, smyger upp bakom, tar mig på brösten och kysser mig i nacken, wow! Kelar lite när vi sitter framför TV:n,  säger ä-ordet ibland. Måste erkänna att han är bättre på att bekräfta mig än vad jag är mot honom.
    Och vi har varit ihop i över 30 år!

• Anonym (Malin)
    Anonym (Närjagvill) skrev 2025-10-08 16:50:51 följande:

Min man får bara ta på mig sexuellt när jag själv vill det. Kramas och kyssas kan vi göra, men skulle han försöka tvinga mig till sex mot min vilja skulle han åka ut direkt 

Tyvärr så är min man ganska klantig när han köper julklappar och födelsedagspresenter till mig. Ofta billiga och undermåliga kläder och saker som jag inte har någon större nytta av.

Jag tycker inte heller om när han kallar mig "äskling" eller "sötnos" då det låter så gammeldags och "sötnos" ser jag som förminskande, ungefär som en chef jag hade som brukade kalla mig "lilla gumman".

Men annars är jag väl nöjd.

Oj så förskräckligt att bli kallad älskling! Stackars dig, gör han det igen måste du dumpa honom!{#emotions_dlg.djavulsk} Vilka sluskar det finns!

Och han anstränger sig och köper presenter som inte duger, Ja se karlar! Är de inte tankeläsare är det lika bra att de låter bli att ens försöka.
  • Anonym (Nja)

Ja och nej. Jag känner mig trygg och omhändertagen, han visar att han älskar och bryr sig om mig, vill spendera mycket tid med mig, osv. Han skulle aldrig banga på något sexuellt, är väl ok på att gosa, fast imiterar inte gos så ofta.

Men det är sällan några extra gester, eller komplimanger om mitt utseende eller annat mer klassiskt romantiskt nu för tiden tyvärr. Vi har varit tillsammans i 15 år.

• Anonym (Obeslutsam)

Nä, och jag sa det rakt ut till honom för några år sen när vi hade parterapi några gånger, att jag får mer uppmärksamhet av 80% av alla män jag möter i min vardag än den jag lever med.

Jag tror inte det gick in just då men en bit efter den episoden blev det faktiskt bättre. Det är stabilare nu än då i alla fall och jag tänker bara på separation någon gång i kvartalet till skillnad från var och varannan dag.

• Anonym (Närjagvill)
    Anonym (Malin) skrev 2025-10-08 17:29:01 följande:
    Oj så förskräckligt att bli kallad älskling! Stackars dig, gör han det igen måste du dumpa honom!{#emotions_dlg.djavulsk} Vilka sluskar det finns!

Och han anstränger sig och köper presenter som inte duger, Ja se karlar! Är de inte tankeläsare är det lika bra att de låter bli att ens försöka.
    Jag menar väl mer hur det låter. När jag hör ordet "älskling" tänker jag på morfar och mormor, som brukade säga det till varandra. "Sötnos" blev jag ju kallad av vuxna som barn, så det låter lite som att man fortfarande ser mig som ett barn.
Svar på tråden Ni kvinnor i heterorelationer, blir ni bekräftade som ni vill av er man?