Inlägg från: Anonym (Närjagvill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Närjagvill)

Ni kvinnor i heterorelationer, blir ni bekräftade som ni vill av er man?

Min man får bara ta på mig sexuellt när jag själv vill det. Kramas och kyssas kan vi göra, men skulle han försöka tvinga mig till sex mot min vilja skulle han åka ut direkt 

Tyvärr så är min man ganska klantig när han köper julklappar och födelsedagspresenter till mig. Ofta billiga och undermåliga kläder och saker som jag inte har någon större nytta av.

Jag tycker inte heller om när han kallar mig "äskling" eller "sötnos" då det låter så gammeldags och "sötnos" ser jag som förminskande, ungefär som en chef jag hade som brukade kalla mig "lilla gumman".

Men annars är jag väl nöjd.

• Anonym (Närjagvill)
    Anonym (Malin) skrev 2025-10-08 17:29:01 följande:
    Oj så förskräckligt att bli kallad älskling! Stackars dig, gör han det igen måste du dumpa honom!{#emotions_dlg.djavulsk} Vilka sluskar det finns!

Och han anstränger sig och köper presenter som inte duger, Ja se karlar! Är de inte tankeläsare är det lika bra att de låter bli att ens försöka.
    Jag menar väl mer hur det låter. När jag hör ordet "älskling" tänker jag på morfar och mormor, som brukade säga det till varandra. "Sötnos" blev jag ju kallad av vuxna som barn, så det låter lite som att man fortfarande ser mig som ett barn.
  • Anonym (Närjagvill)
    Anonym (Frun) skrev 2025-10-08 16:23:51 följande:

Nej gud nej. Det är jag som uppmärksammar honom. I början av vår relation kunde han säga att jag var vacker men det är många år sedan. Är säker på att han älskar mig men romantik och sånt är inget han förstår sig på. 

Romantik är ju dessutom rätt utdaterat idag. Numera har man förhållandet mest av praktiska skäl och för att man vill ha bra sex.

Den romantiska kärleken är något iallafall jag mest förknippar med mina far- och morföräldrar.
  • Anonym (Närjagvill)
    Anonym (Kärleksfull) skrev 2025-10-09 08:31:12 följande:
    Jag är precis tvärtom, älskar när min partner kallar mig älskling, känner mig inte alls förminskad, snarare tvärtom. Likaså får han gärna ta på mig sexuellt, det tyder ju på att han vill ha mig.

När det gäller presenter får du väl berätta för din man vad du vill ha?
    "Älskling" är något jag mest hörde mina far- och morföräldrar säga till varandra som barn. Tror man använder andra ord idag för att säga att man älskar varandra, eller visar det genom sexet eller något. Förhållanden med romantisk/ genuin kärlek är ju ganska ovanligt i dessa dagar.
  • Anonym (Närjagvill)
    Anonym (Nja...) skrev 2025-10-10 12:41:01 följande:

Nej, det tycker jag verkligen inte.

Jag är noga med att skriva att jag tycker att han är snygg, läcker, sexig osv. Jag säger det även till honom ofta. Jag talar om/skriver att jag saknar honom när vi inte ses. Jag berömmer ofta saker han gör för han är händig, de gånger han lagar mat blir det gott och jag berömmer det med osv.
    Jag säger ofta att jag tycker om honom, jag tar ofta på honom osv.
    Och jag är nog den som oftast tagit initiativ till sex lite mer överraskande än bara när man ändå ska lägga sig, vaknar på morgonen osv.
    Jag kan liksom klä mig sexigt och "ragga upp honom" så fort han kliver innanför dörren osv. Och jag berömmer hans sexuella färdigheter!
    Jag är noga med att tala om vart jag är och vad jag gör, när jag tänker dyka upp osv.

Jag får nog inte ens 25% av det tillbaka. Om ens 15%. 
    Känns som att jag oftast liksom får "fiska" ganska rejält först innan jag får höra något positivt utöver att maten var god.
    Ha fokus på mig/prioritera mig är de gånger vi har sex annars hamnar jag efter fånig klipp på SoMe.

Börjar bli mer än lovligt less på att återigen verkar ha träffat en man som mest vill ha någon att sova med i bland istället för att leva ensam. Denna man vill ju i alla fall ha sex vilket den förre inte ville...

Men snälla du, du ska inte nöja dig med något annat än det bästa. Män som inte ger kvinnor uppskattning och inte ger någon kärlek till sina kvinnor ska man bara dumpa och låsa ute i ensamhetens kyla, där de hör hemma.

Jag förstår verkligen inte varför kvinnor än idag, 2025, väljer män som inte är bra för dem, och som klassiska mansgrisars egenskaper.
Svar på tråden Ni kvinnor i heterorelationer, blir ni bekräftade som ni vill av er man?