• dunderhonung

Känner ni fosterrörelser varje dag? (V. 19-20)

Jag tror att jag känner fosterrörelser då och då, men det brukar inte vara så ofta och inte varje dag. Jag går in i v 20 imorgon. Hur är det för er andra som är så här långt gångna?

• Svar på tråden Känner ni fosterrörelser varje dag? (V. 19-20)
  • lilla tummelisa

Från vecka 18 kände jag sparkar varje dag, i omgångar. På jobbet efter fikor och lunch (glad att få mat antar jag ) och så på kvällen när man ligger o latar sig i soffan.

• izabelle32

Jag är i  v.20 och känner lilla bebis varje morgon och kväll och ibland mitt på dagen. Har gjort det i 1½ vecka ca.

• Milimani

Jag har känt varje dag sedan jag kände första gången men det varierar hur aktiv den är. Vissa dagar känner jag bara små svaga buffar och andra dagar är det fullt håll i gång där inne.

Tror att det är vanligt att man inte känner varje dag i början. Läste att efter vecka 25 bör man känna något varje dag. Kommer dock inte ihågvar jag läste det, och det kanske inte stämmer heller.

• Milimani

Glömde skriva att jag är i vecka 20 nu och kännt bebben i drygt två veckor.

• dunderhonung

Tack för alla svar!! Sedan i helgen har jag känt fosterrörelser varje dag och mycket tydligare och oftare än innan. Häftig känsla! Häromdagen kände till och med min man en liten buff när han la handen på magen!

• Mammanseko

Jag kände de första rörelserna i v.16 och har känt de dagligen sen vecka 18.

Idag är jag i v.22.

• bodis

Jag är i v.19+3 och jag känner min lillis tydligt varje dag. Har gjort det cirka 3-4 veckor. HON är vild min lillis

• Annah81

Jag är i vecka 20 och känner mer eller mindre varje dag...mest dock på kvällen eller morgonen....men jag tror inte heller det är någon fara om man inte känner varje dag...

Allt beror ju på hur barnet ligger och vart moderkakan är placerad...

Igår kväll var min vild och lät alla som ville känna i min familj känna när den sparka....det brukar ju vara så att krabaten inte sparkar när "pappa" vill känna...

• Lizen1982

Jag var på ultraljud i går och fick veta att jag har moderkakan iframväg och att jag går in i .v.20 idag , Och jag har inte kännt något.

Svar på tråden Känner ni fosterrörelser varje dag? (V. 19-20)