Inlägg från: Anonym (Fören) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fören)

Unga kvinnor bryr sig mindre om klimatet: ”Inte trendigt”

TvillingmammaVästgöte skrev 2025-10-12 15:29:07 följande:

De flesta unga kvinnor idag verkar fokusera mest på sitt utseende.
    Bara all den makeup de använder varje dag är ju extremt miljöförstörande med ftalater och andra hormonstörande ämnen som sedan hamnar i våra vattendrag. 

Inte konstigt heller att cancer ökar så mycket band yngre kvinnor , tex lungcancer. Med tanke på alla dessa puder och kemikalier de använder och andas in.  

För en gångs skull håller jag med dig.
  • Anonym (Fören)
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-12 19:11:57 följande:

Wokeismen håller på att dö ut. Det är bra.

Vad är det där med woke och wokeism egentligen, vad innefattar det? Har sett folk skriva det men hör aldrig någon säga det. Vad handlar det om?
  • Anonym (Fören)

Kan ju bero på en allmän trötthet om klimattjatet, och att unga känner att det är något de har väldigt liten makt att kunna påverka. Jag röstar åt vänster (eller har åtminstone gjort det hittills) men även jag känner mig maktlös och har känt att det går alldeles för sakta med insatser för att minska på sådant som är skadligt för miljön och klimatet. Tänk bara på våra hav t.ex Östersjön och medelhavet är två av de värst nedsmutsade och skadade haven, vars fisk knappt kan betraktas som hälsosam mat numera, för att inte tala om Stilla havet på USA:s västkust, som är fullt med hushållssopor bl.a.

Jag håller med Postman om att det nog är ganska kört, och det inser nog många unga med.

Svar på tråden Unga kvinnor bryr sig mindre om klimatet: ”Inte trendigt”