Inlägg från: Anonym (Julklappen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Julklappen)

Vad vill män ha i present?

Män, vad önskar ni er i present/julklapp av er flickvän/fästmö/fru? 
    Då jag har frågat min make vad han önskar så har han alltid svarat "ingen skillnad" eller "ingen aning". Nu ställde ja honom mot väggen inför kommande jul å sa att han måste ju ha något han vill ha som han annars kanske inte skulle få, svaret var ja int beredd på.. "ett bj på morgon, god mat och avsluta dagen med sex". Är det här normalt?

• Svar på tråden Vad vill män ha i present?
  • Anonym (Julklappen)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-10-10 09:26:24 följande:

Normalt att vilja ha men lite egoistiskt att önska sig det på ett seriöst sätt. Min man hade kunnat säga det med glimten i ögat. Han brukar bli gladare när jag köper underkläder till mig själv än presenter till honom. Så nya sexiga underkläder till födelsedag och jul är tradition här.

Sexiga underkläder vore säkert en fin julklapp, tack för tipset 😊.

Men då tänker ja lite, gör vi kvinnor det för komplicerat? Tänk om de e just det som han vill ha, vi har inte sex jätteofta då jag inte har så stor sexdrift, å då vi har så är det nog inte mer än en gång per dag. Och han gillar t.ex. att äta på restaurang (gör jag med, så win-win 🙂), det han räkna upp får han inte i normala fall.
  • Anonym (Julklappen)
    Anonym (Ida) skrev 2025-10-10 09:37:57 följande:

Julklappar för mig, till en annan vuxen människa handlar inte om att fråga vad denne önskar sig utan att tänka till själv. Något symboliskt eller något man noterat att personen behöver. 
    Önskelistor skrivs av barn. 

Tänk till lite själv istället.

Tack för din åsikt i frågan och din fina ton.

Jag brukar köpa något åt honom som jag vet han behöver men inte tar sig tid att köpa själv. Men vad han vill ha verkar ju onekligen vara något mycket mer enkelt än så.
  • Anonym (Julklappen)

Det vore kul om fler män kunde svara på tråden, att kvinnor svarar här med deras egna åsikt kan ju kanske vara missvisande 🙂

Svar på tråden Vad vill män ha i present?