Övergrepp eller inte?
Det är inte konstigare än att två fulla personer hamnade i sängen. Att ångra sig i efterhand har ingenting med övergrepp att göra
Det är inte konstigare än att två fulla personer hamnade i sängen. Att ångra sig i efterhand har ingenting med övergrepp att göra
Solklar våldtäkt. Anmäl.
Det handlar into om att förlåta utan om att bearbeta vad som hänt. Hur man förhåller sig till förövaren är en annan femma. Själv ville jag inte träffa honom, inte en se honom, igen men det kan bli svårt för TS eftersom de på något sätt ingår i samma sammanhang i jobbet.
Jag tror att det blir svårt för henne att undgå att träffa på honom. Därför kanske hon ska lägga upp någon form av strategi som känns rätt för henne. Detta är ingenting som vare sig kan eller ska förlåtas. Men att hämnas gör det hela bara värre. Om hon ska berätta för sin arbetsgivare kan vara bra om hon känner att det är svårt att undvika honom på jobbet. Har hon tur och har en förstående arbetsgivare kan någon av dem bli omplacerade.
Hur som helst så är det väldigt bra att ta kontakt med psykolog för att bearbeta händelsen. Det kan jag själv intyga