Övergrepp eller inte?
Snubben kanske också var full och har minnesluckor och anledningen till att han var borta när TS vaknade var att han skämdes över vem han vaknade upp hos och bara vill glömma det hela eftersom han aldrig skulle göra något med henne nykter. Båda borde anmäla.
Ja jag tänker också att det beror på hur full han själv var. Om han själv var spiknykter känns det ju ganska obehagligt och beräknande, oklart däremot om det är olagligt. Men han kanske också var full.
Jag har varit med om en del sånt i mina yngre dagar (nu är jag 35+ , ammar och dricker inte mer än max ett glas bubbel på födelsedagar typ). Man har ju varit med om killar som har utbyttjat när man har varit alldeles för full, som har bjudit på sprit och försökt supa ner en också.. (tänker mest när jag var tonåring eller strax över 20 då), vissa har själva varit mycket nyktrare. Svinigt men jag skulle inte säga att det har varit våldtäkt så länge jag har varit vaken och liksom fattat vad som händer ändå (även om jag har haft minnesluckor sen).
Däremot har jag blivit våldtagen ?på riktigt? också. En gång när jag var nykter och killen höll fast mig. Och en annan gång när jag var väldigt full och faktiskt låg och sov och vaknade av att en kille hade sex med mig. Efter det var jag livrädd för att somna på efterfester. När man har varit med om sånt kan det kännas lite fel när andra ska säga att de blir våldtagna för att de ångrar ett fylleligg (tänker inte just på TS kanske men överhuvudtaget).
Sen tror jag TS behöver utveckla mer än ?Vi hade sex? för det är ju liksom den biten som är viktigast. Sa hon ja? Sa hon nej? Tjatade han? Vem tog initiativet? Hur tog han initiativet (om det var han)? Visade hon på något sätt att hon inte ville? Visade hon att hon ville? Var hon rädd? För när hon bara säger ?vi hade sex? så låter det ju inte som våldtäkt nej utan mer som ett fylleligg som hon (och kanske han också) ångrar.